خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در زنجان:

امیدواریم در انتخابات شاهد ارتقاء امید به مردم باشیم

مدیر کل سیاسی وزارت کشور ، با بیان اینکه جمهوریت نظام ما دارای اهمیت است، گفت: گذشتن از برخی منافع مهم غیر ممکن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان ، رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور، با اشاره به اهمیت حوزه انتخابات با نماد مشارکت مردمی، اظهار داشت: توافق هسته ای یکی از موفقیت‌های کشور در سطح بین المللی بود.

رضا زاده تصریح کرد: موفقیت و پیروزی برجام و مشارکت و حضور حداکثری مردم در فضای انتخاباتی کشور و همچنین پیوند این دو برای حضور ایران در صحنه‌های بین المللی حائز اهمیت است.

وی درادامه انقلاب اسلامی را در سطح جهان بی نظیر عنوان کرد و گفت: انقلاب ایران در زمانی به پیروزی رسید که قدرت‌های بزرگ بر جهان تسلط داشتند و اینها مانع شناسایی بیشتر انقلاب بر دنیا بوده و هستند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور، دوران 8 ساله دفاع مقدس را دوران بسیار سخت برای کشور برشمرد و گفت: ما هنوز فرصت شناسایی و تبین اهداف این انقلاب را به دنیا نداشتیم.

وی وجود و نقش رسانه‌های بزرگ و قدرتمند جهان را مهم ارزیابی کرد و گفت: اینها ایران را بعنوان کشور خطرناک برای دنیا معرفی کردند.

رضازاده، رسوخ افراد صاحب نفوذ را برای سرکوبی ایران و انقلاب ایران در گذشته حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد : در سال‌های گذشته بحث بر چگونگی اجماع بوده است.

وی، در بخشی از سخنان خود با اشاره به درایت مقام معظم رهبری، تلاش دانشمندان، صبر و مقاومت مردم و دولت تدبیر و امید تصریح کرد: رئیس جمهور قبل از انتخابات نوید ایران هراسی و برداشتن تحریم‌ها و همچنین سیاست برد- برد را برای مردم عنوان کرده بود و مردم با هوشیاری این سیاست و سلیقه را با مشارکت بالایی 73 درصد آرای خود قبول کردند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه مردم منافع ملی خود را با رویکرد جدید انتخاب کردند، گفت: اگر حمایت‌های مردمی و رهبری از نظام نبود مذاکرات ناممکن و بی‌نتیجه بود.

رضازاده، با بیان اینکه وجود وزیر امور خارجه قوی و دارای نفوذ و درایت منحصرد بفرد به همراهی تیم مذاکره کننده بوده است که با منویات مقام معظم رهبری توانستیم به این پیروزی نائل شویم.

وی 12 سال گذشته در تاریخ ایران را توام با فشارها و وجود فضای نامطلوب بر علیه ایران اسلامی دانست و گفت: برجام دارای مخالفینی در داخل و خارج کشور بوده است.

رضازاده، همچنین  دغدغه‌های رهبری را در این راستا و اقدامات بی نظیر دولتمردان را با همدلی و همزبانی حائز اهمیت در توافق هسته بیان کرد و ادامه داد: همگی نهادهای حاکمیتی، گروه‌ها و احزاب سیاسی و نهادهای مدنی و رسانه ها و... در این موضوع با استراتژی ملی کشور در کنار هم بودند.

وی این ویژگی دولتمردان ایران و انقلاب اسلامی را همسان و همانند با ویژگی‌های پیروزی انقلاب بر شمرد و گفت : در پیروزی جنگ و انقلاب ایران و در نهایت بر جام مردم و دولت همدل و همزبان بودند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ادامه با اشاره به اهمیت فضای انتخاباتی کشور، گفت: مشارکت و حضور مردم در انتخابات نیز همانند حضور در صحنه‌های مختلف کشور همانند گذشته حائز اهمیت اساسی است.

وی مشارکت بالای مردمی را در انتخابات برای نظام مهم دانست و گفت: منافع ملی منافع همگانی و ملاحظات نظام سیاسی دنیا، منافع ملی کشور را تشکیل می دهد که منافع ملی در این برهه بسیار حیاتی و مهم است .

مدیر کل سیاسی وزارت کشور ، با بیان اینکه جمهوریت نظام ما دارای اهمیت است اضافه کرد: گذشتن از برخی منافع مهم غیر ممکن است.

این مسئول کشوری در زنجان ، منافع ملی برای همه اعضای جامعه و نظام سیاسی مهم دانست و تاکید کرد: امنیت و قدرت ملی کشورها دارای اهمیت اساسی است.

وی، قدرت ملی را نتیجه توانایی حفظ منافع ملی در صحنه های بین المللی و  کشورهای خارجی عنوان کرد و گفت: نقش ایران در حفظ و ایجاد امنیت کشورهای منطقه مهم است.

این مسئول ادامه داد: نفوذ و ایجاد شرایط برای رسیدن به برخی اهداف و پیگیری حقوق خود در خارج از کشور در حوزه های مختلف دارای اهمیت اساسی است.

رضا زاده،  لازمه بالا بردن قدرت کشور را در این راستا مهم دانست و گفت: برگ برنده امروزکشور ایران تفاهم و صحبت با ادبیات جدید دنیاست تا در راستای برطرف کردن اتهامات بی اساسی به ایران کوشیده باشیم.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور،ایجاد شرایط جدید را شرایط مطلوب در سطح دنیا و منطقه برای ایران بیان کرد وگفت: ارزش گذاری بر فضای جدید از اهم الویت هاست.

وی ، با بیان اینکه ما هنوز جای خالی ظرفیت احزاب و گروهها را در جامعه احساس می کنیم ، افزود: نباید انتظارات بی مورد از شرایط برجام داشت.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور، برجام را در حوزه اقتصاد برای ایجاد امنیت سرمایه گذاری مهم ارزیابی کردوگفت: بسیار از معضلات اجتماعی ریشه در بیکاری دارد.

رضا زاده، در ادامه  با اشا ره به فرصتهای پسا تحریم و و تحقق مشارکت و جذب سرمایه گذاری در کشور، اظهار داشت: ریشه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در نحوه سرمایه گذاری است.

وی، افزایش قدرت ملی و امنیت در بین ملت را در جامعه  و، وجود اختلاف نظر در بین برخی افراد منتقد را گاهی به سود جامعه عنوان کرد وگفت: ما در حال آمادگی برگزاری سی و سومین انتخابات در کشور بعنوان یکی از  افتخارات نظام در ایران هستیم .

این مسئول کشوری در زنجان، انتخابات را فرصتی برای گردش نخبگان کشور مهم دانست و گفت: امیدواریم در این انتخابات شاهد ارتقاء در این زمینه برای امید به مردم بعنوان سرمایه دولت باشیم.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور ، در پایان حفظ فضای برجام را همانند معرفی انقلاب به دنیا مهم برشمرد.

کد خبر : ۳۴۳۹۴۸