خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

اعتماد عمومی یکی از مهمترین مولفه‌های افزایش سرمایه اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۰۳۱

استاندار زنجان به نقش رسانه ها و گروه های مرجع و نخبگان در ارتقاء سرمایه اجتماعی اشاره کرد و گفت: افزایش اعتماد عمومی از سوی نهاد حاکمیت یکی از مولفه های افزایش سرمایه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان امروز(16 دی) در جلسه امور اجتماعی، گفت: یکی از اشکالات کشور در راستای ارتقاء سرمایه اجتماعی را اکتفا کردن به بیان توفیقات و عدم اعلام ناکامی ها عنوان کرد.

استاندار زنجان،  با اشاره به اینکه باید با مردم صادق بود و ناکامی ها را نیز به مردم اعلام کرد، افزود: در خصوص تامین حقوق اساسی، قانونی و عمومی مردم رسانه ها باید اطلاع رسانی کنند. 

مقام عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه حقوق اساسی باید آموزش صریح و شفاف در دستور کار قرار گیرد، نقش رسانه ملی در این خصوص را مهم ارزیابی کرد.

استاندار زنجان، آموزش حقوق اساسی به مردم و افزایش آگاهی‌های مردم در خصوص حقوق را یک ضرورت اعلام کرد و ادامه داد: در تبین حقوق قانونی نیز مسئولیت برعهده دستگاه‌هاست.

انصاری، در این زمینه اضافه کرد:  این قوانین باید توسط دستگاه های اجرایی رعایت و از سوی رسانه ها نیز به مردم اطلاع رسانی شود.

این مقام مسئول د راستان زنجان، به حقوق اجتماعی به عنوان حقوق جامعه و کلان مردم اشاره کرد و گفت: آحاد مردم باید این حقوق را رعایت کنند تا به حقوق دیگران لطمه نخورد.

وی ، همچنین اطلاع رسانی مسئولان در خصوص تامین حقوق اساسی، قانونی و عمومی مردم را مهم عنوان کرد و گفت: دولت موظف است برنامه ها، دستاوردها، توفیقات و ناکامی ها را به اطلاع مردم برساند.

استاندار زنجان در بخشی از سخنان خود،  به نقش رسانه ها و گروه های مرجع و نخبگان در ارتقاء سرمایه اجتماعی اشاره کرد و گفت: افزایش اعتماد عمومی از سوی نهاد حاکمیت یکی از مولفه های افزایش سرمایه اجتماعی است.

در ادامه این جلسه حمیدرضا شهبازی، معاون سیاسی- امنیتی استانداری زنجان، نیز گفت: گزارش‌های رسیده از دستگاه‌های اجرایی استان نشان از رضایتمندی شهروندان در خصوص رعایت حقوق شهروندی دارد.

شهبازی اضافه کرد: هر دستگاه اجرایی ملکف است سه مصوبه درخصوص سرمایه اجتماعی به امور اجتماعی استانداری ارائه کند که برخی از دستگاه ها در این زمینه اقدام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در طرح ارزیابی دستگاه های اجرایی در رعایت حقوق شهروندی آمارها بیانگر وضعیت مطلوب دستگاه های اجرایی است، ادامه داد: امید می رود با تلاش بیشتر دستگاه های دولتی شاهد افزایش رتبه استان زنجان در این خصوص باشیم.

در ادامه مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان نیز در گزارشی به طرح ارزیابی عملکرد دستگاه های عضو ستاد صیانت اشاره کرد و گفت: این طرح از (15 اردیبهشت) تا پایان خرداد امسال در بین 43 دستگاه دولتی و نهاد عمومی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسیح اله سلطانی ادامه داد: در این طرح مباحث حقوق شهروندی، حجاب و عفاف و وطایف برون سازمانی از سوی 40 بازرس در دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفت که در این بین علوم پزشکی، دانشگاه زنجان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان موفق به کسب رتبه های اول تا سوم در این ارزیابی شدند.

وی میانگین امتیاز دستگاه های اجرای استان را 80.4 اعلان کرد و گفت: این رقم نسبت به سنوات گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

به گفته وی در این ارزیابی مقوله های مربوط به امور ستاد، تبلیغات محیطی، آموزش عمومی و ملاقات مردمی، رسیدگی به تخلفات، روان سازی مقرارات، آموزش کارکنان و بازرسی مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول در زنجان در پایان سخنان خود اظهار داشت:ستاد صیانت در شهرستان های استان زنجان نیز تشکیل شد که فراهم سازی راه دسترسی سریع و آسان مردم به ادارات و ارزیابی سالانه دستگاه های اجرایی استان در این ستاد دنبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز