خبرگزاری کار ایران

پیش شرط تداوم فعالیت صنعت سرب و روی، تعامل صنعت و معدن است

معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: تداوم فعالیت صنعت سرب و روی منوط به تعامل فعالان این صنعت با معدنکاران است و ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید در سایه درک متقابل تحقق می‌یابد.

به گزارش ایلنا، علی کریم‌نژاد افزود: مسائل مربوط به بخش صنعت و معدن با هم عجین شده‌اند و توسعه صنعت و معدن در کشور، تعامل دوسویه این دو بخش را می‌طلبد.

کریم‌نژاد سرمایه‌گذاری فعالان صنعت و سرب و روی در بخش اکتشاف و استخراج مواد معدنی را  اولویت اول اعضای انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران اعلام کرد.

وی  تصریح کرد: ‌برای افزایش تولید در بخش صنعت، نیازمند سرمایه‌گذاری در در بخش معدن هستیم. 

این مقام مسئول گفت: ‌در این راستا در سال جاری بالغ بر 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف صورت گرفته است.

معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به مشکلات موجود در صنعت روی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توسعه پایدار کشور بتوانیم به صنعت روی کمک کرده تا در آینده نزدیک شاهد کمترین چالش در این بخش باشیم.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان زنجان با اعلام آغاز به کار کمیته قیمت‌گذاری مواد معدنی سرب و روی و کمیته حل اختلاف فعالان صنعت سرب و روی در استان اعلام کرد: این کمیته با نظارت بر کیفیت کالا و خدمات می‌تواند به عنوان مرجعی برای انجمن صنایع و معادن  سرب و روی، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت باشد.

وی افزود: از سال 95 فروش خاک معدنی با در نظر گرفتن فلز محتوی،  اجرایی خواهد شد.

فغفوری در ادامه به ضرورت ارائه آمار واحدهای تولیدی به سازمان صنعت،‌معدن و تجارت اشاره کرد و افزود‌: براساس اعلام وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت عدم ارائه آمار تولید به سازمان‌ها باعث می‌شود شناسه برای واحد تعریف نشده و واحد به صورت غیر فعال تعریف شود.

یوسف مرادلو رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: شفافیت عملکرد و دستاوردهای انجمن صنایع سرب و روی ایران، مورد نمونه مطلوب یک تشکل صنعتی است.

وی در جریان بازدید معاون سازمان تهیه و تولید مواد معدنی ایران از 6 واحد صنعتی فعال در صنعت روی،  بر ایجاد تفاهم و تعامل بیشتر اعضاء انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران تاکید کرد.

شایان ذکر است انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران با حضور اکثر فعالان صنعت و سرب و روی کشور تشکیل شده و قسمت اعظم ان را مدیران واحدهای مستقر در استان زنجان تشکیل می‌دهند .

کد خبر : ۳۳۲۹۰۸