خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد:

ضرورت شناخت ابعاد علمی شخصیت حضرت زینب(سلام الله علیها) در جامعه

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۶۳

متاسفانه ابعاد علمی آن حضرت مغفول مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) در سن چهار سالگی در کوفه مکتب اخلاق تشکیل می‌دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، امروز، یکشنبه(۳ اسفند) در دیدار با پرستاران استان زنجان به مناسبت روز پرستار اظهار کرد: بعد حماسی و صلابت حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) بر کسی پوشیده نیست و همواره در مجالس آن حضرت این موارد مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت آن حضرت یک شخصیت همه جانبه و جامع بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاریخ نویسان، تاریخ حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) را تا رسیدن به مدینه نوشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه رسالت آن حضرت پس از واقعه عاشورا و پس از رسیدن به مدینه به پایان رسید، افزود: حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) در سن چهار سالگی در کوفه مکتب اخلاق تشکیل می‌دادند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بعد علمی این شخصیت تاریخ ساز، مغفول مانده است و همه ایشان را به عنوان حماسه ساز و با صلابت می‌شناسند.

آیت اله خاتمی با تاکید بر اینکه بعد معنوی و عبادی حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: ماندگار‌ترین خطبه توام با افشاءگری و سرزنش مردم و بیان مظلومیت اهل بیت(علیه السلام) از سوی آن حضرت در مجلس یزید موجب منقلب شدن مردم شد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه صلابت روحی حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) ناشی از باور و ایمان قلبی آن حضرت بود، افزود: این انگیزه قوی موجب شد تا آن حضرت علیرغم خستگی جسمی در مقابل یزید خطبه بخواند.

در پایان این مراسم از پرستاران نمونه استان زنجان با اهداء لوحی تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز