خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبر داد:

کاهش۲.۳ درصدی نرخ بیکاری استان زنجان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۶۴۱

در حال حاضر نرخ بیکاری در زنجان ۷.۸ درصد است.

استاندار زنجان گفت: نرخ بیکاری در زنجان در پاییز سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان در جمع خبرنگاران، خبر از پایین آمدن نرخ بیکاری در زنجان، داد و گفت: نرخ بیکاری استان درپاییز امسال ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

استاندار زنجان، با اشاره به آمار بیمه شدگان توسط تامین اجتماعی در استان زنجان، گفت: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی یعنی بیمه اجباری که شامل کار گران فصلی، قالیبافان، رانندگان در پایان سال ۹۲ تعداد ۱۰۱ هزار نفر بود که در پایان آذرماه سالجاری تعداد بیمه شدگان به ۱۰۷ هزار نفر رسیده است.

انصاری در ادامه اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان اجباری ۶ هزار نفر زیاد شده و در حال حاضر در مشاغل ذکر شده فعالیت می‌کنند و تعداد نیروهای فعال جامعه افزایش پیدا کرده است.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به تعداد افراد دریافت کننده بیمه بیکاری در پایان سال ۹۲ در استان زنجان، خاطر نشان شد: در این بازده زمانی ۴ هزار و ۷۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می کردند و در پایان آذرماه سال جاری به ۳ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده که تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری در زنجان به تعداد هزار و ۳۰۰ نفر کم شده و ۶۰۰ نفر به بیمه بیکاری جدید اضافه شده است.

وی دراین زمینه ادامه داد: استان زنجان در گسترش عملی اشتغال حدود ۷.۶ درصد رشد داشته و این نشان می دهد که این استان در کاهش پرداخت بیمه بیکاری موفق بوده و آمار اشتغال در استان رو به بهبود است.

استاندار زنجان همچنین یادآورشد: استان زنجان ۱۵ هزار و ۵۰۰ بیمه شده کار گری دارد که ما آن را به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش دادیم و ۳ هزار نفر از بیمه شدگان به ناحق از بیمه استفاده می کردند و در بیمه قالیبافان هم ۲۱ هزار نفر بیمه بودند که به هزار و ۵۰۰ نفر کاهش دادیم و در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده قالی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز