خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در جمع خبرنگاران تاکید کرد:

کشور، فاقد مدیریت یکپارچه منابع آبی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۴۰

در استان زنجان اجازه برداشت ۹۰۰میلیون متر مکعب از آب‌ها را داریم و این در حالی‌ست که ۱میلیارد و ۲۷۰ میلیون متر مکعب برداشت آب داریم و در نتیجه شاهد اضافه برداشت آب در استان هستیم.

استاندار زنجان، گفت: کشور فاقد مدیریت یکپارچه منابع آبی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، شامگاه دیروز، چهارشنبه(۲۹بهمن) در سری نشست‌های ماهانه خود با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، ضمن تشکر و قدردانی از مردم ایران و استان بعد از ۳۶ سال از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم ضرورت حضور خود در این مراسم را احساس می‌کنند و با علاقمندی و اعتقاد کامل نسبت به آرمان‌های امام راحل و انقلاب حضور دارند و حرکت می‌کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه این حضور پر شور و نشاط، نشان دهنده یکی از عوامل تداوم انقلاب اسلامی در ایران است، افزود: در این ایام در استان زنجان ۱۰۶ پروژه وطرح عمرانی با هزینه‌ای ۲۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انصاری در ادامه با اشاره به ایجاد یک هزار فرصت شغلی در این راستا در استان زنجان، تصریح کرد: این اقدامات با اتخاذ تدابیر برای افزایش واحد‌های تولیدی استان صورت گرفته است.

مقام عالی استان، در خصوص تدوین برنامه‌های استراتژی صنایع و صنعت و معدن استان زنجان، اظهار داشت: توسعه زیر ساختهای صنایع و شهرکهای صنعتی استان دارای نقش اساسی در این زمینه است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه ۹۵۰هکتار به اراضی شهرک‌های استان، افزود شده است، تاکید کرد: خلاء توسعه صنعتی زنجان به این اقدامات انجام گرفته جبران خواهد شد.

وی، همچنین وضعیت شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های طارم و ماهنشان را دارای وضعیت مطلوب عنوان کرد و گفت: شهرک شماره ۴ زنجان در فاصله ۳۷کیلومتری غرب شهرستان زنجان ایجاد می‌شود.

انصاری، با بیان اینکه حدود ۳۵درصد به اراضی شهرک‌های صنعتی استان افزوده شده است، افزود: شهرک برق و الکترونیک و آی سی تی استان در منطقه کهناب با ۱۴ سال تاخیر به مرحله اجرایی می‌رسد.

استاندار زنجان، در بخشی از سخنان خود، در حوزه گردشگری استان، با اشاره به حمایت از زیرساخت‌های گردشگری استان زنجان خاطر نشان کرد: استان زنجان دارای ۹۸جاذبه گردشگری است که از این تعداد ۸جاذبه جهانی، ۱۲جاذبه ملی و ۱۸جاذبه منطقه‌ای و ۶۰ منطقه گردشگری و جاذبه محلی است، که در مجموع در استان زنجان ۲۰ جاذبه گردشگری بین المللی وجود دارد.

انصاری ادامه داد: برای جاذبه‌های ملی و بین المللی، نیازمند ایجاد اماکن اقامتی، رفاهی هستیم.

وی یادآور شد: در آینده شاهد بهبود وضعیت گردشگری در استان خواهیم بود.

مقام عالی دولت در استان زنجان، در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت و صیانت از منابع آبی کشور و استان، گفت: کشور فاقد مدیریت یکپارچه منابع آبی است.

وی گسترش استفاده از آبیاری تحت فشار برای اراضی کشاورزی در استان و کشور را در این زمینه بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: در کشور شاهد خلاء قوانین در این زمینه هستیم.

استاندار زنجان در پایان سخنان خود، گفت: در استان زنجان، اجازه برداشت ۹۰۰میلیون متر مکعب از آب‌ها را داریم و این در حالی که ۱میلیارد و ۲۷۰ میلیون متر مکعب برداشت آب در استان داریم و شاهد اضافه برداشت هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز