خبرگزاری کار ایران

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران؛

مردم استان زنجان به فرهنگ قرض الحسنه گرایش مطلوبی دارند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۴۱۹

محور حرکتی بانک قرض الحسنه مهر ایران بر مبنای قرض الحسنه ناب اسلامی بوده است و تنها پرداخت تسهیلات بر مبنای کارمزد ۴ درصد است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، استان زنجان، گفت: باید قبول کرد که بانک با کمبود نیروی انسانی مواجه است و برای جذب نیرو باید مقدمات استخدام از دفتر مرکزی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن خانمحمدی، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان، امروز چهارشنبه(۲۹بهمن) با اشاره به اینکه اصحاب رسانه تقویت، توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی را در خصوص اطلاع رسانی در جامعه امروز را به عهده دارند، اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، با وجود دریافت تنها ۴ درصد کارمز با هدف کاستن مشکلات اقشار پایین دست جامعه قدم برداشته است.

خانمحمدی، رشد۶۴ درصدی منابع مالی بخش قرض الحسنه در سال جاری را حکایت از گسترش مردم به سمت و سوی این فرهنگ عنوان کرد و گفت: انتظار داریم، بخش خصوصی نیز با ورود به این موضوع برای کاستن مشکلات طبقات محروم جامعه گامی موثردر این زمینه بردارد.

این مقام بانکی استان زنجان، با ابراز تاسف از نبود منابع مالی برخی خانوار‌ها برای سپرده گذاری در این بانک، تاکید کرد: مشکلات مالی برخی افراد جامعه موجب شده تا این بانک را برای حل مسائل و مشکلات مالی خود انتخاب کنند که در این راه بانک تا حد امکانات و توان مالی در صدد حل مشکلات این افراد در جامعه است.

** اشتغالزایی زندانیان

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان، در ادامه امضا تفاهم نامه با اداره کل زندان - های استان را با رقمی بالغ بر۵/۷میلیارد ریال یادآور شد، گفت: این امر با هدف اشتغالزایی زندانیان بوده که در قبال دریافت تسهیلات مقدمات کارآفرینی ایجاد شود.

خانمحمدی، درباره کمبود نیروی انسانی در برخی شعب این بانک از جمله شعبه امام(ره) زنجان، گفت: باید قبول کرد که بانک با کمبود نیروی انسانی مواجه است و برای جذب نیرو باید مقدمات استخدام از دفتر مرکزی فراهم شود.

وی در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه امورات این بانک تنها با۴ درصد کارمزد می‌چرخد، خاطر نشان شد: به دلیل بالا بودن دستمزد‌ها قادر نیستیم، نیروی انسانی بیشتر جذب کنیم.

وی، همچنین از اعطای تسهیلات بانکی تا سقف۲۰ میلیون ریال برای۸۰۰ متقاضی خبر داد و گفت: این تعداد وام از محل سفر ریاست جمهوری به استان پرداخت خواهد شد. این در حالی است که بانک مجبور است از منابع محدود برای تامین اعتبارات پیش قدم شود.

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان، طرح صندوق خانواده را گامی برای مشارکت افراد در فعالیت‌های بانک عنوان کرد و افزود: این طرح می‌تواند گامی برای ترویج فرهنگ وقف در بین خانوار‌ها باشد تا نسل‌های آینده نیز به این سمت و سو رو بیارند.

**پرداخت وام ازدواج

طبق آمارهای ثبتی در۱۰ ماه نخست سال نزدیک به۱۰ هزار مورد ازدواج در سطح استان ثبت شده است، در این میان سهم این بانک در اعطای وام ازدواج۴۵۰۰ مورد برای سال ۹۳ تعیین شده است.

خانمحمدی در این خصوص، اظهار داشت: تاکنون۳۸۳۹ مورد وام ازدواج با اعتباری بالغ بر بیش از۱۱۵ میلیارد ریال پرداخت شده است و در۲ ماه آینده نیز بانک به تناسب مراجعات به تعهدات خود عمل می‌کند.

وی، در ادامه با تاکید بر اینکه این بانک قادر نیست تسهیلات میلیاردی به متقاضیان پرداخت کند، افزود: محور حرکتی این بانک بر مبنای قرض الحسنه ناب اسلامی بوده است و تنها پرداخت تسهیلات بر مبنای کارمزد۴ درصد است.

خانمحمدی، از خیران و صاحبان صنایع استان درخواست کرد، در حد امکان با مستقرکردن حساب‌های بانکی خود در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

به گفته وی، بانک برای اعطای تسهیلات از منابع دولتی بهره‌مند نیست و این امر تنها با منابع مالی مردمی تامین می‌شود.

خانمحمدی، با اعلام اینکه گرایش مردم استان زنجان به استفاده از تسهیلات در قالب قرض الحسنه بوده است، افزود: شاهد افزایش چشمگیری در این زمینه بودیم.

این مسئول در استان زنجان، با اشاره به باور‌ها و اعتقادات مذهبی مردم استان زنجان دراین خصوص تاکید کرد: ما شاهد سپرده‌های مطلوب مردمی در این بانک بودیم و آن‌ها سرمایه‌های خود را به این بانک هدایت کرده‌اند، به طوری که اکنون بیش از ۶۵۵۵ فقره حساب جاری و۵۶۰۰ فقره حساب پس انداز در سیستم‌های این بانک افتتاح شده است.

مدیر شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان، با بیان اینکه مردم به خصوص طبقات پایین جامعه در مراجعات برای دریافت وام مشکلاتی اعم از نبود منابع مالی برای پرداخت اجاره بها و حتی مشکلات درمانی را مطرح می‌کنند، اضافه کرد: این عوامل موجب شده تا بیشتر جامعه هدف به بانک که تسهیلات دریافت می‌کنند از قشر محروم باشند.

این مقام بانکی استان زنجان، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه همگان باید برای ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه تلاش کنند، نقش رسانه‌ها را در این زمینه به عنوان پل ارتباطی با مردم مهم ارزیابی کرد و گفت: صاحبان مطبوعات واصحاب قلم باید برای کاستن باری از بار مشکلات طبقات محروم جامعه در انعکاس اخبارو اطلاع رسانی در این حوزه بیشتر تلاش کنند.

تهیه وتنظیم: زهرا ملابابائی / زنجان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز