خبرگزاری کار ایران

در استان زنجان صورت گرفت؛

بازدید نماینده مردم شهرستانهای ابهر و خرمدره در مجلس از تصفیه خانه آب این شهرستانها

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۸۸

نماینده مردم شهرستانهای ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه آب در دست ساخت ابهر و خرمدره بازدید کرد.

نماینده مردم شهرستانهای ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی, گفت: هم اکنون ما با استفاده از تجربیات و علم و دانش توسط دانشمندان و مهندسین بومی شده می توانیم تاسیساتی با صرف کمترین وقت و هزینه و با خروجی بسیار بالا در کشور احداثکنیم.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی آب وفاضلاب استان زنجان, خانمحمدی, نماینده مردم شهرستانهای ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در این بازدید به ظرفیت استان زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان و به تبع آن شهرستان ابهر از پتانسیل بالایی برای انجام طرح های تحقیقاتی برخوردار است که تحقق این امر همت مسئولین استان و مردم منطقه را می طلبد به صورتی که برخی طرح های تحقیقاتی به صورت پایلوت در این شهرستان اجرایی و در صورت موفقیت در سایر نقاط کشور عملیاتی شود.

خانمحمدی به اهمیت سلامت آب شرب اشاره و خاطرنشان کرد: با همت مسئولین باید سرمایه گذار برای اجرای طرح های مختلف جهت حفظ کیفیت و کمیت آب شرب که در چند سال اخیر با تنش مواجه شده، جذب شود.

وی در ادامه به اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب ابهر اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۱ به علت پاره ای از مشکلات اقتصادی دولت، ردیف بودجه تصفیه خانه فاضلاب ابهر حذف شد که باعثشده این طرح به صورت نیمه کاره باقی بماند.

نماینده مردم شهرستانهای ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در ادامه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر استفاده از علم و دانش روز و جنبش نرم افزاری افزود: هم اکنون ما با استفاده از تجربیات و علم و دانش توسط دانشمندان و مهندسین بومی شده می توانیم تاسیساتی با صرف کمترین وقت و هزینه و با خروجی بسیار بالا در کشور احداثکنیم.

علیرضا جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان نیز در این بازدید ضمن خیر مقدم و قدردانی از حساسیت مسئولین به مساله آب هدف از اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره را تامین ۱۲ میلیون متر مکعب آب شرب برای شهرهای ابهر و خرمدره از سد کینه ورس عنوان کرد.

وی به ساخت تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره در این طرح اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره به ظرفیت ۴۰۰ لیتر برثانیه است.

جزء قاسمی تکمیل، احداثو بهره برداری از سازه های تصفیه خانه را شامل احداثحوضچه های ورودی، هوادهی و آشغالگیری، پیش ته نشینی، اختلاط سریع و کند، ته نشینی و فیلتراسیون دانست و گفت: این طرح ۲۵ درصدپیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ضمن اشاره به افتتاح فاز نخست طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره گفت: با توجه به مشکل موجود در تامین آب شرب شهر ابهر، اولویت آبرسانی به این شهر در برنامه شرکت قرار دارد و مقرر شده فاز اول شهریور ماه سال ۹۴ به بهره برداری برسد.

جزء قاسمی افزود: پیشرفت فیزیکی فاز قابل افتتاح ۵۰ درصد می باشد که برای اتمام این فاز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

شایان ذکر است در شهر ابهر بیش از ۳۳ هزار مشترک و شهر خرمدره بیش از ۱۸ هزار مشترک وجود دارد که برای تامین آب شرب این شهرها در مجموع ۲۳ حلقه چاه موجود و در مدار بهره برداری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز