خبرگزاری کار ایران

در زنجان صورت گرفت؛

جلسه‌ای با هدف مشارکت بیشتر اصحاب مطبوعات بدون حضور هیئت موسس و خبرگزاری‌های استان

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۷۳

خبرنگاران این استان از فرصت پیش آمده در تغییر اساسنامه برای عضویت در خانه مطبوعات و خبرگزاری برای عضویت در آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: خبرنگاران زنجانی برای عضویت در خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان از فرصت استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جعفر محمدی، امروز شنبه(۴بهمن) در جلسه بررسی اساسنامه جدید خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان اظ‌هار داشت: تعداد افرادی که تا کنون در این خانه ثبت نام کرده‌اند رضایت بخش بوده است.

محمدی با بیان اینکه به جهت آنکه اساسنامه جدید خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان، متفاوت از اساسنامه قبلی است، مقرر شد تا ۱۶ روز دیگر زمان انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان، تمدید شود تا خبرنگاران متقاضی عضویت در این نهاد صنفی فرصت ثبت نام بیشتر داشته باشند.

وی، د راین زمینه تصریح کرد: این فرصت، تمدید مهلت ثبت نام و عضویت افراد در این تشکل صنفی زمان مناسبی است تا هیچ یک از خبرنگاران متقاضی عضویت مهلت ثبت نام این فرصت را از دست ندهند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در ادامه با اشاره به ثبت نام افراد متقاضی در این خانه و تشکل صنفی، اظهارداشت: آیین نامه خانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تغییر کرده و امکان مشارکت بیشتری برای متقاضیان ثبت نام در این خانه جدید ایجاد شده است.

رییس هیات موسس خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان، نیز در ادامه این جلسه که بدون حضور سر دبیران و مدیران و حتی هیئت موسسین این خانه در زنجان، فقط با حضور خبرنگاران همیشه حاضر در جلسات استان بر گزار شده بود، گفت: بر اساس آیین نامه جدید، همه خبرنگاران حائز شرایط می‌توانند به عضویت خانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در آیند و با برخورداری از حق رای، عضو هیات مدیره نیز باشند.

حجت الاسلام رحمت الله بیگدلی، در این خصوص یادآور شد: بر اساس همین اساسنامه افرادی که فعال رسانه‌ای هستند اما بیمه آنان از سوی دولت پرداخت می‌شود فقط می‌توانند در این تشکل صنفی باشند و به عضویت خانه مطبوعات در آیند اما حق حضور در هیات مدیره را ندارند.

وی د راین زمینه ادامه داد: افرادی که در مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مشاغلی غیر از حوزه خبری فعالیت دارند، نیز می‌توانند به عضویت افتخاری این خانه درآمده و از امکانات و خدمات آن در آینده برخوردار شوند.

خانه مطبوعات استان زنجان،، از زمان تاسیس «ازحدود اوایل دهه ۸۰» تا به امروز همواره یکی از تشکلهای صنفی چالش برانگیز در استان زنجان برای برخی خبرنگاران واقعی برای تشخیص سره از ناسره مطرح بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز