خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان دریازدهمین نشست مطبوعاتی خود در سال جاری؛

عدم ایجاد اشتغال در بخش خدمات، متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۷۰۴

در حال حاضر، نرخ بیکاری استان زنجان از متوسط کشوری، درصدی پایین آمده و در مقایسه با سال‌های ۹۲-۹۱ دارای وضعیت مطلوب روبه بهبودی دراین زمینه است.

استاندار زنجان، گفت: بخش خدمات استان زنجان، متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی اشتغال ایجاد نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، شامگاه دیروز، یکشنبه(۲۹دی) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه سرشماری دقیق‌ترین منبع برای اعلام آمارنرخ بیکاری است، اظهار داشت: در بحثاشتغال استان نباید به نمونه گیری‌های فصلی اکتفاء کرد.

انصاری، با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کشور در فصل پاییز امسال۱۰.۵ درصد اعلام شده است، افزود: این رقم برای مدت زمان یاد شده در استان زنجان ۸.۷درصد بوده است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه استان زنجان جزو ۱۰ استان کشوردر نرخ پایین بیکاری قرار دارد، گفت: استان زنجان تقریبا با نرخ بیکاری نصف برخی استان‌ها برابر است.

انصاری، در ادامه با اشاره به پایین آمدن نرخ بیکاری شهری استان زنجان در مقایسه با نرخ بیکاری شهرهای کشور، اظهار داشت: در حال حاضر استان زنجان از متوسط کشوری درصدی پایین آمده و در مقایسه با سالهای ۹۲-۹۱ دارای وضعیت مطلوب روبه بهبودی دراین زمینه است.

عدم ایجاد اشتغال دربخش خدمات متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی استان زنجان

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اشتغال بخش خدمات در کشور و استان اشاره کرد و گفت: نرخ اشتغال در بخش خدمات، حدود ۴۸ درصد است که نزدیک نیمی از نیروی فعال کشور در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی یادآوری کرد: بیشترین نرخ اشتغال به بخش خدمات اختصاص دارد به طوری که ۷۰درصد فرصت‌های شغلی دردنیا توسط بخش خدمات فراهم می‌شود و ۳۰ درصد باقیمانده بخش صنعت و کشاورزی توزیع می‌شود.

انصاری بابیان اینکه سهم اشتغال بخش خدمات این استان ۳۶.۶ درصد است، افزود: بر اساس این آمار در استان زنجان بخش خدمات ۱۲.۲ درصد کمتر از متوسط کشوری اشتغال ایجاد کرده است.

استاندار زنجان، در این خصوص وضعیت اشتغال استان در بخش خدمات نیز، تصریح کرد: در کشور و استان زنجان اشتغال دربخش خدمات بخش بسیار گسترده‌ای دارد که استان زنجان دراین زمینه نیازمند اقداماتی است.

استاندار زنجان با تاکید بر توسعه در این بخش برای رسیدن به سطح کشوری، افزود: در استان زنجان در بخش خدمات متناسب با ظرفیت اقتصادی ظرفیت اشتغال نداشتیم.

مقام عالی استان، با بیان اینکه در بخش خدمات اشتغال با سرعت و هزینه کمتر اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: ویژگی دیگراشتغال در بخش خدمات را دارای رابطه مستقیم با سرمایه گذاری مردم عنوان کرد.

وی، با تاکید بر اینکه اگر ما بتوانیم برنامه ریزی متناسب برای توسعه اشتغال در بخش خدمات داشته باشیم می‌توانیم به سرعت شاهد بوجود آمدن فرصت‌های شغلی در زمان کمتر باشیم، افزود: این امر می‌تواند در جذب نیروی کار بیکار شهری بسیار حائز اهمیت باشد.

استاندار زنجان، برنامه ریزی در این راستا را حائز اهمیت برشمرد و گفت: با توجه به وجود دغدغه مردم ومسئولین دراین زمینه می‌توان اقدامات اساسی انجام داد.

انصاری، در ادامه با اشاره به روز هوای پاک و دغدغه‌های مردم در در زمینه آلایندگی برخی صنایع زنجان، تاکید کرد: بخش صنعت در اجرای برنامه‌های زیست محیطی می‌تواند فعالیتهای بیشتر و موثر تری داشته باشد.

وی، همچنین در این زمینه با توجه به اهمیت نقش صاحبان صنایع استان در این خصوص، افزود: صاحبان صنایع می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های سازمان داده شده مشارکت بیشتری در امور اجتماعی و زیست محیطی داشته باشند تا مردم شاهد فعالیت‌های مثبت با پیشگامی صنایع با انجام کارهای بنیادی تری در این راستا از طرف صاحبان صنایع باشند.

مقام عالی دولت در استان زنجان، در خصوص آلایندگی شهرک تخصصی روی زنجان، با بیان اینکه مردم و شهروندان زنجان باید به نظرات رسمی دستگاه‌های مسئول در زمینه آلودگی هوای شهراعتماد کنند، خاطر نشان شد: به یقین دستگاه‌های نظارتی براساس قوانین نظارتی در حال رصد و نظارت در زمینه آلودگی هوای زنجان هستند.

استاندار زنجان، با اشاره به فرایندهای نظارتی دستگاه‌های اجرایی و مسئول در این زمینه با مراحل مختلف برای کنترل واحدهای صنعتی و تولیدی ابتدا تذکر، تغییر رویه ویا تعطیلی را از جمله موارد برای کنترل آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: مردم باید با اعتماد به نظرات رسمی دستگاههای مسئول اعتماد و اطمینان داشته باشند که مسئولین دستگاه‌ها به وظایف خود به درستی عمل می‌کنند.

انصاری در زمینه توسعه استان نیزیادآور شد: توسعه استان باید توسط خود مردم انجام گیرد و برخی شرکت‌های بزرگ نیز که دارای نقش ملی‌اند می‌توانند در سرمایه گذاری‌های بزرگ در بخش خصوصی اقداماتی داشته باشند.

استاندار زنجان همچنین در ادامه با گریز به مطالب عنوان شده در نشریات محلی و نگرانی آن‌ها در بحثوضعیت بارندگی استان زنجان خاطر نشان شد: استان زنجان جزو گروه دوم استان‌های سطح کشور در بارندگی با ۳۲۰ میلی‌متر از متوسط میانگین کشوری بالا است و نسبت به میانگین بلندمدت متوسط ۳۰ ساله هنوز ۳۰درصد اضافه بارندگی داشته و نباید نگرانی دراین زمینه وجود داشته باشد.

انصاری با ارئه گزارش از وضعیت نه ماهه صدور مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری را در مقایسه با سال قبل بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سال جاری در این زمینه و به لحاظ حجم سرمایه گذاری و به بهره برداری رساندن واحد‌های تولیدی در مقایسه به سا ل قبل شاهد اقدامات مناسب در این زمینه در استان بودیم.

استاندار زنجان، در پایان یادآورشد: تا پایان سال ۹۴ «۲۵هزار هکتار» از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد و عمده مشکل زمین‌های کشاورزی ر این راستا قطعات کوچک زمین و در نتیجه نداشتن توجیه اقتصادی برای استفاده از تسهیلات در این زمینه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز