خبرگزاری کار ایران

در جلسه دوره‌ای کمیته بیماران خاص عنوان شد:

فروکش کردن هزینه‌های درمان، فرصتی برای سرمایه‌گذاری در آموزش و پیشگیری است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۴۱

مدیر انجمن کلیوی زنجان در جلسه دوره ای کمیته بیماران خاص با حضور مدیران خیریه های حوزه سلامت، نمایندگان دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی و ارگان های مرتبط با این حوزه به ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری در سالن ولایت برگزار شد.

مدیر انجمن کلیوی زنجان، گفت: مراجعه بیماران به آزمایشگاه‌های خصوصی جوّ روانی برای زیرسوال بردن خدمات دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرده و هزینه‌های سنگینی را نیز به دنبال دارد که این امر نیاز به علت یابی از سوی حوزه‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، در این نشست تصریح کرد: در حال حاضر نرم افزار جامع اطلاعات بیماران کلیوی از سوی انجمن کلیوی مرکز تهیه شده و در اختیار مراکز استان‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیماری زاییده خود انسان است، افزود: با ایجاد چرخه آموزشی و درمان اولیه در مجتمع در حال ساخت انجمن کلیوی از ابتلا به بیماری‌های صعب العلاج جلوگیری کرده و تراکم بیماران و هزینه‌های سرسام آور آن در بیمارستان‌های دولتی را کاهش خواهیم داد.

مدیر انجمن کلیوی زنجان ارجاع بیماران به آزمایشگاه‌های خصوصی را عاملی برای ایجاد بی‌اعتمادی مردم به آزمایشگاه‌های دولتی دانست و تصریح کرد: مراجعه بیماران به آزمایشگاه‌های خصوصی جوّ روانی برای زیرسوال بردن خدمات دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرده و هزینه‌های سنگینی را نیز به دنبال دارد که این امر نیاز به علت یابی از سوی حوزه‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی را دارد.

در این نشست مسیح اله سلطانی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان، با اشاره به ضرورت تهیه سامانه اطلاعاتی مددجویان و بررسی و پیگیری نیازهای موجود، گفت: خیریه‌های زنجان فعالیت‌های رو به رشدی دارند و باید زمینه‌های اجرا کردن آیین نامه تدوینی تعامل دستگاه‌های دولتی با سمن‌ها هر چه زود‌تر فراهم شود.

همچنین رویا قهرمانی کار‌شناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی زنجان تعاملات این دانشگاه و انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان در امر درمان، آموزش و پیشگیری را مناسب دانست و ادامه داد: مراکز دیالیز در سطح استان زنجان با دارا بودن ۵۰ تخت، به ۳۰۰ بیمار دیالیزی با امکانات درمانی و رفاهی خدمات ارائه می‌دهد.

در این نشست میرزایی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: برای مددجویانی که دارای معلولیت جسمی و ذهنی هستند و توسط خیریه‌ها معرفی می‌شوند، با تایید کمیسیون اداره بهزیستی پرونده تشکیل شده و از تجهیزات، مستمری ماهیانه و حق پرستاری برخوردار می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز