خبرگزاری کار ایران

فرماندار زنجان در سومین جلسه شورای مناسب‌سازی فضاهای شهری زنجان تاکید کرد:

فضاهای شهری زنجان برای معلولان مناسب‌سازی‌ شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۵۹

فرماندار زنجان ضمن تاکید به رعایت ضوابط مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان, گفت: نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات مناسب‌سازی فضاهای شهری زنجان باید افزایش یابد.

فرماندار زنجان, گفت: اداره کل راه و شهرسازی وظیفه نظارت عالیه بر اجرای طرح‌های تفصیلی را دارد و این دستگاه باید بر اجرای مصوبات واصل شده از طرف شورای عالی معماری و شهرسازی نظارت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, مجید فرخی فرماندار شهرستان زنجان, امروز یکشنبه(۲۱دی) در سومین جلسه شورای مناسب‌سازی فضاهای شهری زنجان اظهار داشت: تحقق تصمیمات اتخاذ شده در شوراها برای مناسب‌سازی نیاز به یک باور و روحیه جمعی و تلاش همه دستگاه‌های مربوط دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه برنامه‌ریزی، تهیه نرم‌افزاری و ارائه طرح‌ها اقدامات خوبی انجام شده، مشکلات موجود را در بخش اجرا عنوان کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی وظیفه نظارت عالیه بر اجرای طرح‌های تفصیلی را دارد و این دستگاه باید بر اجرای مصوبات واصل شده از طرف شورای عالی معماری و شهرسازی نظارت کند.

فرماندار زنجان با تاکید به افزایش نظارت براجرای ضوابط مناسب‌سازی فضاهای شهری تصریح کرد: دستگاه‌های مربوط باید تخلفات را گزارش کنند.

وی به ضرورت ایجاد وفاق جمعی بین دستگاه‌هایی ذیربط راه و شهرسازی، شهرداری و بهزیستی پرداخته یادآور شد ایجاد مکان‌های مناسب برای تردد سالمندان، کودکان، معلولان و جانبازان شاخصی برای تا محیط شهری قابل زیست برای همه افراداست.

مقام عالی شهرستان تصریح کرد: گام اول ایجاد محیط مطلوب در شهر، تدوین ضوابط طرح تفصیلی متناسب با معیارهای مناسب‌سازی است و گام بعدی پایش و نظارت مستمر شهرداری ازتخلفات ساختمانی در این حوزه واحصاء آن درفرمت‌های خاص وارائه آن کمسیون ماده ۱۰۰جهت بررسی ورسیدگی می باشد.

وی با بیان اینکه: ضوابط شورای عالی معماری وشهرسازی باید از طریق شهرداری و نظام مهندسی به همه مهندسانی که نقشه‌های ساختمانی را تهیه می‌کنند، ابلاغ شود خاطر نشان کردمی بایستی مهندسین در هنگام صدور پروانه ساختمانی ضوابط مربوط به مناسب‌سازی را در ساختمان‌های پر تردد و مورد نیاز در نظر بگیرند.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه تخلفات در بهینه‌سازی فضاهای شهری در کمسیون ماه ۱۰۰ تدوین نشده است، عنوان کرد: مقررات مربوط به این بخش در فرمت‌های کمسیون ماده ۱۰۰ قید شود تا به هنگام صدور پروانه و اعلام تخلفات از صدور پروانه برای واحدهایی که مقررات را رعایت نکرده‌اند جلوگیری شود.

وی در پایان سخنان خود, با اشاره به اینکه شهرسازان در ساخت ساختمان‌ها نظارتی بر پروژه ها ندارند، ابراز کرد: موضوع نظارت مهندسان شهرساز بر اجرای ساختمان‌ها باید مطرح شود و رعایت ضوابط شهرسازی بیشتر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز