خبرگزاری کار ایران

رئیس بهزیستی شهرستان خرمدره خبر داد:

اولین مرکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی تأسیس شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۸۳

اولین مرکز توانبخشی و مراقبتی مبتنی بر خانواده توسط بهزیستی شهرستان خرمدره تأسیس شد.

رئیس بهزیستی شهرستان خرمدره گفت: در راستای گسترش و ارتقاء کیفیت خدمات توانبخشی، مراقبتی و مبتنی بر خانواده توسط بهزیستی این شهرستان تأسیس شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان, به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، میترا رحمانی، رئیس بهزیستی شهرستان خرمدره امروز، سه شنبه(۱۶دی) با اعلام این خبر افزود: این مرکز آموزشی در راستای آموزش به جامعه هدف و با نیل به توانمند سازی و کاهش تصدی گری دولت بهزیستی در شهرستان خرمدره تأسیس و اولین مرکز توانبخشی و مراقبتی مبتنی بر خانواده را مهیا کرده است.

رئیس بهزیستی شهرستان خرمدره افزود: خدمات توانبخشی و مراقبتی، شامل خدمات مختلف مراقبتی بهداشتی، وضعیت‌دهی و مراقبت در تخت، جابجایی و روش‌های کمک توانبخشی برای توسعه مهارت‌ها، مداخله، مشاوره، پیگیری درمان و بررسی وسایل کمک توانبخشی و نحوه استفاده صحیح از آنها است.

وی با اشاره به تأسیس مرکز توانبخشی در این شهرستان خاطر نشان کرد: بعد از معرفی متقاضی واجد شرایط تأسیس مرکز و انجام مصاحبه دقیق و توجه به توانمندی‌های تجربی و اقتصادی متقاضی و انجام مصاحبه تخصصی مجوز این مرکز صادر گردید.

رحمانی تصریح کرد: این مرکز اولین، مرکز در شهرستان خرمدره و دومین مرکز در استان است و بعنوان یکی از طرح های موفق وزارت رفاه و سازمان بهزیستی شروع به‌کار کرده است.

وی از آموزش ۱۰مراقب برای نگهداری ۴۰توانخواه خبر داد و اظهار داشت: بعد از شروع به‌کار مرکز و تعیین شرح وظایف مراقبین - تدریس تخصصی به مدت ۸ جلسه به این گروه صورت پذیرفت.

وی در پایان ابراز داشت: مراقبین به‌صورت تمرینی آموزش علمی را در مرکز سالمندان نرگس اجرا کرده و کل آموزش های تئوری را که در دوره کسب کرده بودند، به‌صورت عملیاتی تمرین و اجرا کردند.

تغییر رویکرد مراقبتی از نگهداری شبانه روزی در مراکز به ارائه خدمات مراقبتی و توان بخشی در منزل و در راستای تحکیم بنیان خانواده و توانمند سازی صورت می پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز