خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در سری نشست های ماهانه خود با خبرنگاران خبر داد:

افزایش دو برابری بودجه عمرانی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۴۴

استاندار زنجان، از افزایش دو برابری بودجه عمرانی سالجاری استان زنجان نسبت به سال گذشته خبر داد.

استاندار زنجان, گفت: پیش بینی افزایش درآمد های این استان، حدود هفت درصد بیشتر از متوسط کشوری است که به لحاظ جایگاهی، این استان در رتبه ۱۴ درآمدهای استانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, جمشید انصاری شامگاه دیروز سه شنبه(۲۵آذر) در سری نشست های ماهانه خود با خبرنگاران, با اشاره به افزایش بودجه عمرانی استان اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی، اعتبارات ملی، اعتبارات استانی ویژه و اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون، برای استان زنجان، چهار هزار و ۴۰۴ میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال است.

استاندار زنجان, با بیان اینکه ارزیابیهای موثر در این راستا یادآورشد: این رقم در سال گذشته، سه هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال بود که میزان افزایش آن نسبت به سال گذشته ۱/۳۲ دهم درصد است.

انصاری در ادامه، با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور ۸/۱۵ درصد افزایش یافته استادامه داد: بودجه عمرانی این استان بیش از دو برابر نسبت به میانگین کشوری افزایش داشته است.

مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: در قانون بودجه مصوب سال ۹۳، بودجه جاری ' هزینه ای ' دولت، نسبت به مصوب سال ۹۲ حدود ۱۱ و نیم درصد افزایش و بودجه عمرانی یا تملک دارایی های سرمایه ای پیش بینی شده در سطح کلان برای دولت، ۱۵ و هشت دهم درصد افزایش دارد.

وی همچنین با اشاره به بودجه استانی اظهار داشت: آنچه که در درآمدهای استانی، برای استان زنجان پیش بینی شده، پنج هزار و ۶۰۴ میلیارد و ۹۹۸ میلیون ریال است.

انصاری در بخشی از سخنان خود یادآورشد: با این رقم نسبت به سال گذشته ۴۳/۳۲ صدم درصد افزایش درآمد برای استان زنجان پیش بینی شده که این افزایش درآمد، برای مجموع استان های کشور ۳۱/۲۵ صدم درصد است.

وی در این خصوص تاکید کرد: پیش بینی افزایش درآمد های این استان، حدود هفت درصد بیشتر از متوسط کشوری است که به لحاظ جایگاهی، این استان در رتبه ۱۴ درآمدهای استانی قرار دارد.

استاندار زنجان ادامه داد: این استان به لحاظ شاخص های اقتصادی نیز در جایگاه ۱۴ و بالاتر قرار دارد.

انصاری افزود: در بودجه جاری این استان، اعتبارات هزینه ای پیش بینی شده، یکهزار و ۸۱ میلیارد و ۶۷۹ میلیون ریال است که نسبت به اعتبارات هزینه ای و جاری سال گذشته ۶۴/۱۹ صدم درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای خاطرنشان کرد: چهار مورد از اعتبارات وجود دارد که جمع آنها اعتبارات سرمایه ای استان محسوب می شود.

انصاری در ادامه بیان کرد: این اعتبارات سرمایه ای غیر از ردیف های متمرکزی است که در طول سال ابلاغ و توزیع می شود و این به سهم اعتبارات عمرانی استان اضافه می شود.

استاندار زنجان، با اشاره به یکی از موارد اعتبارات سرمایه ای گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی، اعتباری است که شورای برنامه ریزی و توسعه استان در خصوص توزیع آن تصمیم گیری و برنامه ریزی می کند.

انصاری، دومین مورد اعتبارات سرمایه ای را طرح ها و پروژه های تملک دارایی های ملی بیان و اظهارکرد: اعتبارات برخی از دستگاه های اجرایی از جمله دانشگاه ها ملی بوده و برخی از پروژه ها چون سد تالوار، سد مشمپا و بیمارستان ابهر نیز طرح های ملی هستند.

وی با اشاره به مورد سوم اعتبارات سرمایه ای افزود: تعدادی از طرح های تملک دارایی های سرمایه ای است که استانی ویژه ای گفته می شود که به نام پروژه در قانون آورده می شود اما مبادله موافقت نامه در استان انجام می شود.

انصاری، اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون برنامه ' اعتبارات توازن منطقه ای ' را مورد چهارم اعتبارات سرمایه ای ذکر کرد و یاد آورشد: سه درصد از جمع اعتبارات کشور در اختیار معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی است که متناسب با تفاوت توسعه یافتگی بین استان های کشور توزیع می شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: جمع چهار مورد اعتبارات تملک و دارایی های سرمایه ای استانی، اعتبارات ملی، اعتبارات استانی ویژه و اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون، برای استان زنجان چهار هزار و ۴۰۴ میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال است.

وی افزود: این رقم در سال گذشته، سه هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال بود که میزان افزایش آن نسبت به سال گذشته ۱/۳۲ دهم درصد و بودجه عمرانی کشور ۸/۱۵ درصد افزایش یافته بودجه عمرانی استان زنجان بیش از دو برابر نسبت استانی افزایش داشته است.

انصاری از افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات ملی استان زنجان خبر دارد و یادآورشد: اعتبارت استانی ویژه، حدود ۶/۳۷ دهم درصد افزایش و اعتبارات تملک و دارایی های سرمایه ای افزایش ۷۰ درصدی در ماده ۱۸۰ دارد.

وی، از کاهش ۹ درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی خبر داد و اظهارکرد: بخشی از این اعتبارات دو درصد درآمد نفت است که بین استان ها توزیع می شود، با توجه به اینکه امسال درآمد نفت در بودجه کاهش یافته حدود ۴۰ درصد از این بخش بودجه در استان ها کاهش یافته است.

استاندار زنجان در پایان نشست خبری خود با خبرنگارن با تاکید براینکه درآمدهای پیش بینی شده برای این استان حدود ۳۲ درصد افزایش یافته است، گفت: سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه به دلیل کاهش درآمدهای نفتی اضافه شده و این افزایش در تمام استان ها لحاظ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز