خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته پژوهش در زنجان صورت گرفت؛

رونمایی نخستین پایلوت هیدرومتالورژی تولید فلزات کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۶۵

نخستین پایلوت هیدرومتالورژی تولید فلزات کشور، حاصل تلاش اساتید دانشگاه زنجان است که همزمان با هفته پژوهش در دانشگاه زنجان رونمایی شد.

سرپرست تیم مطالعاتی پایلوت هیدرومتالورژی تولید فلزات، گفت: هم اکنون صنایع برای هر تست فلزی مورد نیاز خود، اعتباری بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار هزینه می‌کنند در حالی که مجموع اعتباری که صرف این پروژه شده به ۲۰۰ هزار دلار نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، داوود مرادخانی سرپرست تیم مطالعاتی پایلوت هیدرومتالورژی تولید فلزات، شامگاه دیروز سه شنبه(۱۸آذر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در زنجان، اظهار داشت: در این پروژه، اطلاعات مهندسی تولید می‌شود و تولیدات آن در صنعت و آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرادخانی با بیان اهمیت پیوند صنعت ودانشگاه، افزود: این طرح پایلوت، حلقه اتصال میان تحقیقات دانشگاهی و مهندسی با بخش صنعت و تولیدات صنعتی به شمار می‌رود.

وی در این خصوص خاطر نشان شد: شاید پروژه‌هایی که در سطح آزمایشگاهی تولید می‌شود، در بسیاری از مواقع در صنعت کاربرد خاصی نداشته باشند، اما زمانی که یک طرح مطالعاتی و تحقیقاتی در چنین مراکز پایلوتی اجرا می‌شود، منجر به تولید دانش‌های صنعت و تولید محور می‌شود.

سرپرست تیم مطالعاتی پایلوت هیدرومتالورژی تولید فلزات، تصریح کرد: فناوری این پایلوت بومی و مختص فلزات و صنایع معدنی ایران است که اغلب کشورهای پیشرفته دارای معادن و فلزات صاحب چنین تکنولوژی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه زنجان، در پایان با اشاره به مزایایی اجرای این پروژه درصنایع فلزی، گفت: هم اکنون صنایع برای هر تست فلزی مورد نیاز خود، اعتباری بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار هزینه می‌کنند در حالی که مجموع اعتباری که صرف این پروژه شده به ۲۰۰ هزار دلار نمی‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز