خبرگزاری کار ایران

در راستای اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی صورت گرفت؛

برگزاری همایش جنگ نرم و تهدیدات ماهواره در پیام نور صائین قلعه

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۹۴

با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان، همایش جنگ نرم و تهدیدات ماهواره در دانشگاه پیام نور واحد صائین قلعه برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین حاج آقا مایانی تاکید کرد: بسیج می تواند با استفاده از رده های پایگاه های بسیج و اقشار، به وظیفه خود در امر اطلاع رسانی خطرات ماهواره و تهدیدات آن اقدام کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، در این مراسم سرپرست پیام نور واحد صائین قلعه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان، اساتید و کارکنان بسیجی، بسیج را یکی از بازوهای اجرایی دانشگاه عنوان کرد و گفت: در کار بسیجی دارای دو ویژگی کم توقع بودن و کار بی منت است چرا که با خلوص نیت کار خود را انجام می دهند.

رضا ذوالقدر با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد بسیج، یادآور شد: بسیج دانشگاه عظیمی است که دفاع از مستضعفان جهان را سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی یک نهاد انقلابی است که به فرمان بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شده است و از آن می توان به عنوان کانون معرفت، اخلاص و اخلاق نام برد.

در بخش دیگری از برنامه حجت السلام و المسلمین حاج آقا مایانی با اشاره به جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند " بسیج لشگر مخلص خداست " تصریح کرد: یکی از ویژگی های بسیج اخلاص است که یک امر اخلاقی، شرعی و عملی به شمار می رود.

وی ویژگی اخلاقی بسیج را دوری از ریا و تظاهر دانست و افزود: اگر اخلاص وجود داشته باشد خداوند در این دنیا و آخرت پاداش آن را میدهد و این باید سرلوحه ی کار بسیجیان قرار بگیرد.

سخنران این همایش همچنین با تاکید بر اینکه بسیج باید در تمام عرصه های اجتماعی ورود پیدا کرده و تا جایی که لازم باشدآن را تکلیف خود بداند، خاطرنشان کرد: امروز رسالت اصلی بسیج و بسیجیان ورود به عرصه های مختلف جنگ نرم و تهدیدات ماهواره است.

وی تصریح کرد: وظیفه بسیج در این راستا تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی است و باید در این خصوص اطلاع رسانی شود تا مردم با تهدیدات اجتماعی از جمله ماهواره آشنایی پیدا کنند.

حجت السلام و المسلمین حاج آقا مایانی تاکید کرد: بسیج می تواند با استفاده از رده های پایگاه های بسیج و اقشار، به وظیفه خود در امر اطلاع رسانی خطرات ماهواره و تهدیدات آن اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن پس از ناکامی در میدان جنگ سخت و جنگ هشت ساله، سعی در ورود به عرصه های جنگ نرم دارد و بیشترین هجمه دشمن در عرصه فرهنگی اجتماعی می باشد که با وارد کردن ماهواره به منازل هموطنان ما سعی دارد تمامی فرزندان ما را مورد حمله خود قرار دهد.

سخنران این همایش، بسیجیان هر خانواده را نمایندگان عرصه مقابله با دشمن عنوان و ابراز امیدواری کرد: ما با آگاهی بخشی به آنان از این بلای خانوادگی «ماهواره» دشمن را از ورود در تمام عرصه ها ناکام می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حتی استفاده یکبار از ماهواره نیز می تواند آسیب جدی داشته باشد، آزمایش دیدن ماهواره را همانند استفاده از سم برشمرد و گفت: هیچ آدم عاقلی سم را آزمایش نمی کند، چرا که این ابزار در بحثاجتماعی سم مهلکی است.

حجت السلام و المسلمین حاج آقا مایانی با اشاره به این نوع اقدام جنگ نرم و شبیه خون فرهنگی دشمن، اظهار داشت: متارکه، از هم پاشیدگی و آمارهشدار دهنده طلاق در بین خانواده ها از جمله عوارض استفاده از ماهواره در بین خانواده های ایرانی است.

وی اضافه کرد: این آمار به مرز ۲۵ درصد رسیده که از هر ۴ ازدواج و یا تشکیل خانواده یک مورد به چنین معضلی دچار شده است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار رسمی ارائه شده طلاق در بین جوانان ادامه داد: باید هوشیار باشیم آمار ارائه شده بصورت رسمی می باشد که علاوه بر آن در بعضی از خانواده هایی که مقید هستند و یا به هر دلیلی نمی خواهند این مورد عیان شود این آمار انتشار نمی شود و عدد و رقم حقیقی این آمار معلوم نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دشمن برای تمامی افراد جامعه طرح و برنامه دارد، از کودک گرفته تا میانسال و سالمندان، چه زن و چه مرد همه و همه باید مراقب باشیم و نگذاریم دشمن از هر طریقی در میان ما نفوذ کند.

لازم به ذکر است در پایان همایش جنگ نرم و تهدیدات ماهواره که در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر صائین قلعه برگزار شد، حاضران نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه و دعای پرفیض زیارت عاشورا را قرائت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز