خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد استان زنجان خبرداد:

ارجاع ۳ هزار درخواست به کمیته امداد استان زنجان طی سفر ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۸۲

قائم مقام کمیته امداد استان زنجان از ارجاع ۳ هزار درخواست به کمیته امداد استان زنجان طی سفر اخیر ریاست جمهوری به استان خبر داد

قائم مقام کمیته امداد استان زنجان, گفت: در این راستا در همه شهرستان ها مددکاران مربوط تعیین و پس از انجام آموزش ها و طرح مسائل ضروری این درخواست‌ها بررسی شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، کمال حسنی امروز دوشنبه(۱۰آذر) با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر کار رسیدگی به درخواست‌های ارجاعی به کمیته امداد استان زنجان در دست بررسی است.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه ارجاع و رسیدگی به نامه‌ها بیان کرد: در پی سفر دکتر حسن روحانی و هیئت همراه به استان زنجان، کمیته امداد نیز به همراه دیگر دستگاه‌های اجرایی کمیته‌ای با عنوان پاسخگویی به نامه های ریاست جمهوری کرد.

قائم مقام کمیته امداد استان زنجان با اشاره به تشکیل ستادها و جلسات شهرستانی جهت بررسی و پیگیری درخواست‌های مردمی افزود: در این راستا در همه شهرستان ها مددکاران مربوط تعیین و پس از انجام آموزش ها و طرح مسائل ضروری این درخواست‌ها بررسی شد.

این مسئول با توضیح اینکه بر همین اساس مددکاران در نقاط روستایی و شهری نسبت به بررسی نامه ها اقدام کرده و در پایان نیز این موارد به دفتر استان ارسال شد، افزود: در همین راستا بنا به تمهیدات فراهم شده اطلاعات واصله در سیستم سامد وارد شد.

حسنی با بیان اینکه در راستای بررسی و پاسخگویی به این درخواست‌ها، محورهایی مشخص شد تا قادر باشیم به آن دسته از خانواده ها که نیازمند بوده ولی از امکانات بهره مند نشدند، کمک شود، گفت: در پاسخگویی به درخواست ها سازوکاری فراهم شد تا متقاضیان بر اساس درخواستی که داشتند، توضیحات منطقی و مستدل به ایشان ارائه و از دادن درخواست های غیرواقعی که زمینه سوء استفاده را فراهم می کردند، پرهیز شود.

وی همچنین به تشکیل ستادی در زمینه توجیه مراجعین اشاره داشت و گفت: بر این اساس مقرر شد در شهرستان‌ها نسبت به نوع درخواست مردم راهنمایی های لازم انجام شود.

قائم مقام کمیته امداد استان زنجان رسیدگی به درخواست های مردمی را به دو مرحله تقسیم کرد و گفت: در مرحله نخست۲ هزار و ۱۶ درخواست بود که از این تعداد برخی از درخواست ها مربوط به استان های دیگر بودند که برای بررسی به آنجا ارجاع شدند.

این مسئول ۴۵ درصد از نامه های ارجاعی مرحله اول را متعلق به افراد غیرتحت پوشش کمیته امداد دانست و گفت: پس از بررسی بر اساس درخواست های ارجاعی پیگیری لازم انجام و مشکلات حل خواهد شد.

حسنی همچنین از ارجاع یک هزار و ۵۵ نامه نیز از طریق سامانه سامد خبر داد و گفت: بر این اساس در مجموع ۳ هزار و ۵۴ درخواست به کمیته امداد استان زنجان ارجاع شده است که بررسی و پاسخگویی خواهد شد.

وی بیشترین درخواست ارجاعی را متعلق به شهرستان زنجان عنوان کرد و افزود: همچنین کمترین تعداد درخواست ها نیز مربوط به شهرستان خرم دره بود.

قائم مقام کمیته امداد استان زنجان با تشریح اینکه اغلب درخواست ها در زمینه معیشتی و موضوع مسکن است، اضافه کرد: سطح رفاه خانواده و جمعیت شهرستان دو عاملی هستند که منجر به افزایش و کاهش درخواست های ارجاعی از هر شهرستان شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز