خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان خبرداد:

هزینه ۵۰۰میلیون تومانی برای خرید امکانات توانبخشی

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۲۲

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان, گفت: در زمینه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه نیز ۱۱ هزار نفر از خدمات سازمان بهره مند هستند و در این زمینه ۵۶۶ نفر نیز شناسایی شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان, گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید وسایل توانبخشی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان, فرهاد میرزائی امروز یکشنبه(۹آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی اظهار داشت: در سال ۹۱ از محل اعتبارات توانبخشی ۱۳۱ میلیون برای خرید وسایل توانبخشی اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه این میزان در سال ۹۲ به ۳۵۰ میلیون تومان رسید، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید وسایل توانبخشی هزینه شده است.
این مسئول با اشاره به توزیع ۳۸۲ ویلچر در سال جاری ادامه داد: سازمان بهزیستی در جهت توانمند سازی معلولان اقدامات لازم را انجام می دهد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ویلچرهای الکترونیکی از سوی سازمان و از سوی متخصصان برای معلولان در نظر گرفته می شود، افزود: معلولانی که دارای اختلال عملکرد در چهار عضو هستند با نظر متخصصان از این نوع ویلچر استفاده می کنند.
میرزایی با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون در زمینه ویلچر الکترونیکی تا سقف ۲ میلیون تومان هزینه ارائه شده است، افزود: پشت نوبتی هم در این زمینه داریم.

رشد ۳۰ درصد اعتبارات هزینه تحصیلی دانشجویان


وی از رشد اعتبارات هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان معلول خبر داد و گفت: اعتبارات سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد یافته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به دانشجویان ارائه شده است.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده افزود: ۸۰ نفر زیر پوشش این طرح در زنجان هستند.
میرزایی با بیان اینکه به هر خانواده ای که معلول خود را از مراکز ترخیص کند، ماهانه مبلغ ۱۵۰ هزار تومان ارائه می شود، تصریح کرد: در زمینه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه نیز ۱۱ هزار نفر از خدمات سازمان بهره مند هستند و در این زمینه ۵۶۶ نفر نیز شناسایی شده است.
وی با اشاره به مناسب سازی معابر عمومی در زنجان گفت: در سال ۹۱ پنج مورد مناسب سازی صورت گرفته است.

اجرای ۲۰ مورد مناسب سازی در زنجان


این مسئول با بیان اینکه در سال ۹۱، حدود ۱۰ مورد مناسب سازی صورت گرفت، افزود: در سال جاری نیز تا کنون پنج مکان بزرگ زنجان مناسب سازی شده است.
وی تشکیل کمیته مناسب سازی را گامی مهم برای الزام به دستگاه های اجرایی برای مناسب سازی دانست و افزود: هفته آینده خبرهای خوشی در خصوص مناسب سازی معابر در جلسه این کمیته ارائه می شود.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان با اشاره به پرداخت مستمری به ۴ هزار و ۵۳۲ نفر در زنجان گفت: برای ۷۷۲ نفر نیز پرونده تشکیل می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز