خبرگزاری کار ایران

در استان زنجان صورت گرفت؛

ملیله کار زنجانی عازم نمایشگاه میلان ایتالیا شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۱۲

ملیله کار زنجانی امسال به عنوان تنها شرکت صنایع دستی نماینده زنجان طی هفته جاری عازم نمایشگاه میلان ۲۰۱۴ ایتالیا شد.

هنرمند زنجانی که امسال برای پنجمین مرتبه به نمایندگی از استان زنجان در نمایشگاه‌های بین المللی حضور می‌یابد، ملیله، چارق، گلیم، مس، مینا و شیشه حاصل هنر هنرمندان زنجانی را برای عرضه در نمایشگاه میلان آماده کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن یزدان‌شناس دارنده سه نشان یونسکو ملیله سازی گفت: امسال صنایع دستی اصفهان، مشهد، تهران و زنجان در نمایشگاه میلان که یکی از پربازدید‌ترین نمایشگاه‌ها ست عرضه خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به هزینه بالای حضور در این نمایشگاه امسال از استان زنجان فقط شرکت صنایع دستی یزدان‌شناس حضور خواهد داشت.

این هنرمند زنجانی اظهار کرد: برای حضور در این نمایشگاه، حدود چهار هزار یورو هزینه غرفه و ۱۱ میلیون تومان هزینه رفت وآمد باید پرداخت که بخشی ازهزینه‌ها به صورت شخصی و بخشی با همکاری سفارت ایران در میلان پرداخت می‌شود.

یزدان‌شناس حضور در چنین نمایشگاه‌هایی را برای توسعه و تقویت این بخش ضروری دانست و افزود: با حضور در چنین موقعیت‌هایی می‌توان صنایع دستی استان را به جهانیان معرفی کرد و زمینه انعقاد قرارداد با سایر کشور را‌ها را فراهم نمود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که فرهنگ و صنایع دستی ما در دنیا کمرنگ است حضور در مجامع بین المللی فرصت مناسبی برای ارائه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

این ملیله کار زنجانی با بیان اینکه اداره کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با روی کار آمدن مدیریت جدید در اوج فعالیت‌های خود به سر می‌برد ابراز کرد: با توجه به اینکه سازمان مسراثفرهنگی خود مهجور واقع شده است نمی‌توان انتظار حمایت‌های بیش از شرایط موجود را از این سازمان داشت.

یزدان‌شناس که امسال برای پنجمین مرتبه به نمایندگی از استان زنجان در نمایشگاه‌های بین المللی حضور می‌یابد، ملیله، چارق، گلیم، مس، مینا و شیشه حاصل هنر هنرمندان زنجانی را برای عرضه در نمایشگاه میلان آماده کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز