خبرگزاری کار ایران

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان, خبرداد:

۱۰مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در زنجان فعال است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۴۹۸

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان, گفت: ۱۰مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در زنجان فعال بوده و با کسب مجوز از اداره کل بهزیستی مشغول به فعالیت می باشند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان, گفت: برگزاری جلسات بهبودی، برگزاری جلسات گروهی، برگزاری جلسات خانواده و پیگیری و ادامه بهبودی پس از ترخیص از مراکز حداقل تا ۶ماه از دیگر خدماتی است که مراکز اقامت میان مدت به معتادین ارائه می کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان گل نساء آقا محمدی معاون امور توسعه پیشگیری گفت: با صنعتی شدن جهان و کاهش ارتباطات اجتماعی اعتیاد نمود بیشتری یافته و یکی از روش های درمان و مبارزه با اعتیاد مراکز بهبود اقامتی میان مدت مراکز درمان و بازتوانی سرپایی و مراکز گذری کاهش آسیب است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: مراکز بهبود اقامتی میان مدت مصرف کنندگان مواد، مراکزی هستند که توسط تشکل ها و سازمانهای غیر دولتی و در راستای اهداف سلامت و خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نگهداری معتادین به مدت ۳۰تا۹۰ روز در این مراکز اظهار داشت: رویکرد اصلی این مراکز بر مشارکت گروه های همتا و خودیار متمرکز است و خدمات آن توسط معتادین بهبود یافته ارائه می‌شود.

وی کمک به تحمل علائم محرومیت از مواد و سم زدایی بدون داروئی بیمار از خدمات مراکز اظهار داشت: برگزاری جلسات بهبودی، برگزاری جلسات گروهی، برگزاری جلسات خانواده و پیگیری و ادامه بهبودی پس از ترخیص از مراکز حداقل تا ۶ماه از دیگر خدماتی است که مراکز اقامت میان مدت به معتادین ارائه می‌کنند.

آقا محمدی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۳ تا پایان شهریور هزار و ۴۵۲بیمار به ۱۰مرکز اقامت میان مدت معتادین مراجعه نموده و بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره به استفاده از توانایی گروههای همتا در بازتوانی معتادین تصریح نمود: ساماندهی مراکز، کاهش تصدی گری دولت، تداوم پاکی گروههای همتای بهبود یافته و مددیاران اعتیاد و افزایش امکان حق انتخاب معتادان برای استفاده از خدمات متنوع بازتوانی از اهداف تأسیس مراکز اقامتی میان مدت مصرف کنندگان است.

در پایان گفتنی است در حال حاضر هیچ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد معتادین بصورت غیر مجاز در استان زنجان فعال نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز