خبرگزاری کار ایران

رئیس بهزیستی شهرستان خرمدره خبرداد:

مسکن مددجویان خرمدره مقاوم سازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۳۶

با اجرای برنامه CBR(توانبخشی مبتنی بر جامعه) مسکن مددجویان و توان خواهان تحت پوشش بهزیستی خرمدره که نیاز به تعمیر دارد مقاوم سازی می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان خرمدره، گفت: ساخت مسکن روستایی و تأمین مسکن مددجویان از اولویت‌های بخش مسکن بهزیستی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، میترا رحمانی، رئیس بهزیستی شهرستان خرمدره، با اعلام این مطلب گفت: رسیدگی به امور معلولان و رفع مشکلات آن‌ها از وظایف ذاتی بهزیستی است.

رئیس بهزیستی شهرستان خرمدره که در جلسه CBR در بخشداری این شهرستان سخن می‌گفت، ابراز داشت: دهیاران و بخشداران در حوزه خدمت رسانی به روستا‌ها و روستاییان باید ساز و کاری را طراحی نمایند که معلولین در روستا‌ها حضور فعال داشته باشند و از فرصت‌های برابر استفاده کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات مطلوب‌تر با حفظ شأن و کرامت انسانی به مددجویان بهزیستی خاطر نشان کرد: مددجویان فاقد مسکنی که دارای زمین روستایی هستند می‌توانند از تسهیلات ۱۵۰میلیون ریالی مسکن بهره‌مند شوند.

وی از معرفی مددجویان فاقد مسکن، فاقد زمین ومعرفی معلولانی که در زمینه مناسب سازی مسکن نیاز به مساعدت دارند خبر داد و تصریح کرد: ساخت مسکن روستایی و تأمین مسکن مددجویان از اولویت‌های بخش مسکن بهزیستی است.

رحمانی مناسب‌سازی شهری و مناسب سازی مسکن مددجویان را یکی از عوامل حضور معلولین در جامعه عنوان کرد و افزود: امکانات و فرصت‌های جامعه باید بصورت برابر در اختیار افراد سالم و معلولین قرار گیرد تا معلولین بتوانند توانایی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

این مقام مسئول بروز رسانی آمار CBRو شناسایی کلیه معلولین، مناسب سازی اماکن جدید الاحداثدر خرمدره مانند پارک‌ها و مساجد و معرفی معلولانی که نیاز به مساعدت در زمینه کار و اشتغال فردی دارند را از مهم‌ترین مصوبات جلسه CBR شهرستان خرمدره عنوان کرد.

شناسایی معلولین، آموزش، مناسب سازی، اشتغال و… از مهم‌ترین اهداف توانبخشی مبتنی برجامعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز