خبرگزاری کار ایران

جانشین سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان خبر داد؛

برگزاری ۶۳۷ برنامه با ۱۶۱ عنوان در هفته بسیج در زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۲۳

جانشین سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت: علت ماندگاری و گسترش بسیج همخوانی اهداف آن با اهداف انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سرهنگ رضا حسینی امروز، دوشنبه،(۲۶آبان) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته بسیج دراستان زنجان، اظهارداشت: بسیج محدود به دوره زمانی خاص نیست و نیاز امروز، دیروز و همیشه است.

حسینی با بیان اینکه بسیج دارای جایگاه والایی در جامعه است، افزود: فرهنگ بسیجی نماد رفتارهای نیروهای بسیجی برای حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه است.

این مسئول در استان زنجان، ارزش‌های حاکم بر جامعه را حاصل تلاش و مجاهدت‌های بسیج در صحنه‌های مختلف عنوان دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در چنین روزهایی در سال ۵۸ دستور تشکیل بسیج را دادند.

جانشین سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان، در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت انقلاب اسلامی با توجه به توطئه‌های دشمنان در غائله کردستان، شرق و خوزستان ادامه داشت، در چنین شرایطی بسیج میلیونی تشکیل شد که بعد‌ها مقام معظم رهبری بسیج ده‌ها میلیونی را اعلام کردند.

حسینی همچنین با بیان اینکه بسیج در هشت سال دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشت، افزود: بعد از این دوران فعالیت‌های سازندگی بسیج ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه اهداف، برنامه‌ها، عقاید و ارزش‌های انقلابی با فرهنگ بسیج گره خورده است، افزود: علت ماندگاری و گسترش بسیج همخوانی اهداف آن با اهداف انقلاب اسلامی است.

جانشین سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اینکه از دیدگاه امام خمینی(ره) بسیج شجره طیبه است که شکوفه‌های آن بوی بهار و وصل را می‌دهد، یادآورشد: نقش آفرینی بسیج در حوزه‌های مختلف موید این مطلب است.

حسینی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری کسانی که ارزش‌های نظام اسلامی را قبول داشته و احترام بگذارند، بسیجی هستند، افزود: توانایی بسیج کارگشا و گره گشا است.

وی با بیان اینکه بسیج نیروی داوطلبی است که وارد صحنه‌ها شده و در این عرصه‌ها مخلصانه و بی‌ریا بدون کار مزد و حقوق فعالیت می‌کند، افزود: بسیج برای کسب رضای خداوند متعال وارد صحنه شده و این موجب پیروزی شده است.

این مسئول در راستان زنجان، حرکت‌های بیداری بسیجی را حاصل تفکر بسیج عنوان کرد و گفت: امیدواریم این موضوع به آزاد سازی قدس شریف بیانجامد.

جانشین سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته بسیج، افزود: ۶۳۷ برنامه در سطح استان با ۱۶۱ عنوان برنامه در استان زنجان در این هفته برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به نامگذاری روز نخست هفته بسیج با عنوان بسیج، ولایت مداری و انتظار افزود: کوهپیمایی بسیج در سراسر استان، حضور سازمان یافته حلقه‌های صالحین و بسیجیان در نماز جمعه، با سخنرانی فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) و شهرستان‌ها از برنامه‌های این روز است.

وی با اشاره به برپایی پایگاه‌های مشاوره دینی درمصلی‌های نماز جمعه افزود: ملاقات مردمی با فرماندهان و اعضای شورای نواحی با مردم از دیگر برنامه‌های بسیج است.

این مسئول در استان زنجان، ا بیان اینکه روز شنبه اول آذر با عنوان بسیج، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی نامگذاری شده است، افزود: نشست‌های روشنگری در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

جانشین سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومی و خود اشتغالی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانست و افزود: استان زنجان در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات موثری را انجام داده است و ۷ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی ارائه شده است که تا ۱۵ میلیارد تومان تا پایان سال افزایش می‌یابد.

حسینی افتتاح نمایشگاه و فروشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی به ویژه در شهرستان طارم را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: محصولات در این نمایشگاه با قیمت پایین ارائه می‌شود.

وی برگزاری مراسم تجلیل از خیرین بسیج به ویژه در خدابنده را از دیگر برنامه‌های روز دوم دانست.

حسینی، با بیان اینکه روز یکشنبه با عنوان روز بسیج، جوان و خودباوری نامگذاری شده است که افتتاح ورزش‌های ۹ دی و صالحین و تجلیل از بسیجیان نمونه، همایش استانی بسیج طلاب، برگزاری مسابقات قرآنی و برگزاری کلاس‌های امداد و نجات از برنامه‌های این روز است.

این مسئول با اشاره به نامگذاری روز سوم این هفته با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، خاطرنشان کرد: اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم و نیازمند و افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های این روز است.

جانشین سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در این هفته خبر داد و افزود: این رزمایش در شهرستان ابهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری روز چهارم این هفته با عنوان بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: گردهمایی خانواده، محور زندگی پایدار در این روز برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری میزگرد بانوان توسط بسیج خواهران افزود: روز پنج شنبه بسیج مستضعفین در راه بیت المقدس نامگذاری شده است و برنامه‌های مختلفی در این زمینه برگزار می‌شود.

جانشین سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه رزمایش‌های بیت المقدس تا آزاد سازی بیت المقدس برگزار می‌شود، افزود: شکوه مقاومت عنوان این گردهمایی است.

حسینی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا و اعزام حلقه‌های صالحین به اردوهای جهادی از دیگر برنامه‌های این روز است.
وی با اشاره به ششم آذر، بسیج، ایثار و میثاق با شهدا گفت: عطر افشانی مزار شهدا در استان زنجان از برنامه‌های این روز است.

این مسئول دراستان زنجان در پایان سخنان خود، برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی قهرمانی بسیجیان در شهرستان زنجان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز