خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران زنجان:

انتخاب فردی شایسته برای وزارت علوم به تحقق اهداف این بخش کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۴۸

بر اساس قانون، اختیار برنامه‌ریزی و بودجه بر عهده شخص رئیس جمهور است و برای هماهنگی بیشتر در امور، احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دنبال تصمیم رییس جمهوری مبنی بر مصوبه شورای عالی اداری در احیای این سازمان انجام گرفته است.

رئیس دفتر ریاست جمهوری، گفت: واحدهای استانی در استانداری‌ها شکل گرفته بود که با احیای این سازمان قدم‌های اساسی تری برداشته خواهد شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد نهاوندیان در سفر یک روزه خود به زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فشارهای اقتصادی وارد شده بر واحدهای تولیدی کشور اظهار داشت: برای خروج از رکود، لازم بود یارانه تولیدی در شکل یارانه سود بانکی تجلی پیدا کند و درصد بالایی از منابع به سرمایه در گردش اختصاص یابد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان این مطلب که در بودجه امسال، اولویت به پروژه‌هایی با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص یافته است، خاطرنشان شد: توجه به کیفیت و تولید و جایگزینی نگاه تولیدگرایانه بجای مصرف گرایی، در اولویت‌های برنامه‌های دولت قرار گرفته است.

نهاوندیان درخصوص احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کشور گفت: بر اساس قانون، اختیار برنامه ریزی و بودجه بر عهده شخص رئیس جمهور است و برای هماهنگی بیشتر در امور، احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دنبال تصمیم رییس جمهوری مبنی بر مصوبه شورای عالی اداری در احیای این سازمان انجام گرفته است.

مسئول دفتر رئیس جمهور با بیان این مطلب که مباحثکلان کشور از قبیل شاخص‌های رشد، شاخص تورم و بیکاری، اموری است که باید به صورت کلان پیگیری شود، افزود: قواعد عمومی کشور، رعایت عدالت در شایستگی و رتبه‌های مدیریتی از جمله مسائلی است که با احیای این سازمان، عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال‌های گذشته، این واحد در قالب معاونت در ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد، ادامه داد: واحدهای استانی در استانداری‌ها شکل گرفته بود که با احیای این سازمان، قدم‌های اساسی‌تری برداشته خواهد شد.

محمد نهاوندیان در ادامه جلسه، درخصوص رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت علوم نیز اظهار داشت: انتخاب و پیشنهاد وزرا، وظیفه رییس جمهوری و رای اعتماد به وزیر پیشنهادی از وظایف نمایندگان مجلس است و تلاش دولت بر این بوده با نگاه فراجناحی و فاصله گرفتن از تنازعات سیاسی و با توجه به شایستگی‌ها، افرادی کاردان را برای تصدی پست‌های مختلف با هدف رفع مشکلات مردم و اتخاذ تدابیر لازم انتخاب کند.

وی در پایان با بیان اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون دانشجو و ۱۰۰ هزار نیروی علمی در کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: انتخاب فردی شایسته برای وزارت علوم به تحقق اهداف این بخش کمک می‌کند و در شرایط کنونی کشور، همه مسئولین باید بنا به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر رویکرد همگرایی و توجه به مشترکات، بر حفظ اتحاد و وحدت کلمه عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز