خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته کتاب نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد؛

نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۶۰

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان با انتقاد از تیراژ پایین کتاب در جامعه، بر نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان, گفت: در کنار این انجمن کارگروه علمی و تحقیقاتی برای افزایش انگیزه کتابخوانی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت اله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز(۲۴ آبان) در دیدار اعضای کتابخانه های عمومی استان زنجان در دفتر امام جمعه اظهار کرد: آمار تالیف کتاب در کشور بالاست ولی تیراژ پایین آن موجب نگرانی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مراجعات به کتابخانه ها از سوی دانش آموزان و مطالعه کتب درسی است، افزود: بایستی فرهنگ مطالعه را در جامعه و بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان به نقش موثر خیرین کتابخانه ساز اشاره کرد و ادامه داد: در کنار این انجمن کارگروه علمی و تحقیقاتی برای افزایش انگیزه کتابخوانی تشکیل شود.

در ادامه این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز اظهار کرد: از(۲۴ تا ۳۰ آبان) به عنوان هفته کتاب با عنوان " ترویج کتاب، ترویج امید " نام گذاری شده است.

محمد ربیع احمدخانی ادامه داد: در همین راستا برنامه های مختلفی در استان زنجان پیش بینی شده است که اجرای جشنواره کتاب یادگار ماندگار یکی از این برنامه هاست.

این مقام مسئول به حضور کتابداران در مزار شهدای استان زنجان اشاره کرد و گفت: این دیدار به منظور تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا برگزار می شود.

وی در پایان افتتاح ۸ ایستگاه مطالعه، افتتاح ۲ باب کتابخانه در شهرستان خدابنده، اجرای مسابقات فرهنگی و دلنوشته با موضوع کتاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و اجرای طرح عضویت رایگان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز