خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی از وظایف صدا و سیما است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۱۴

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان، گفت: گسترش فرهنگ، افزایش آگاهی مردم و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی ازوظایف صدا و سیما است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان، گفت: از زمان لاریجانی تحولی در صدا و سیما آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۳ آبان روز حمایت از بیماران کلیوی اظهار داشت: روحیه خدمت‌رسانی مردم زنجان موجب فعالیت خیریه‌های متعدد شده است.

وی با اشاره به احداثکلینیک مهرانه در زنجان ادامه داد: مردم استان زنجان دارای روحیه دلسوزی و همنوعی هستند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به ۲۴ آبان سال ۱۳۶۰ سالروز ارتحال مفسر بزرگ قرآن آیت‌الله طباطبایی ادامه داد: سالروز ارتحال وی، آغاز هفته کتابخوانی است که یکی از ویژگی‌های علامه طباطبایی مطالعه مطلوب بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت توجه بیشتر به مقوله کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید نسبت به مطالعه دقیق بود و از فرصت‌های مطالعه بهره جست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید مطالعه به عادت برای همه افراد تبدیل شود، افزود: باید به مطالعه اهمیت داده و هر روز دو تا پنج صفحه مطالعه کرد.

وی با اشاره به اینکه علما از فرصت‌های خود برای مطالعه به خوبی استفاده می‌کنند، افزود: باید از هر فرصت برای مطالعه استفاده شود.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به آزاد سازی سوسنگرد افزود: دو بار دشمن به این منطقه مسلط شده است و در دومین بار امام خمینی(ره) بر ضرورت آزاد سازی این منطقه تاکید کرد و با برنامه‌ریزی‌های لازم با وجود کارشکنی‌ها این منطقه آزاد شد.
آزاد سازی سوسنگرد مدیون رهبری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه همت شهیدی چمران و مقام معظم رهبری موجب آزاد سازی سوسنگرد شد، افزود: با وجود اینکه بنی صدر موافق این موضوع نبود، اما همت شهید چمران و مقام معظم رهبری موجب آزاد سازی این منطقه شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) ادامه داد: امام سجاد(ع) روایتگر بیان حقانیت اهل بیت و روشنگری دارای رسالت بسیار دشواری بود که امام توانست در قالب دعا و راز و نیاز به ایفای نقش خود پراختند.

وی با بیان اینکه نهضت بزرگ فقهی، علمی و فرهنگی بعد از امام سجاد توسط امام باقر(ع) زمینه ساز نهضت بزرگ امام صادق(ع) شد، افزود: غنی‌ترین فقه شیعه در حال حاضر بر اساس قال باقر و قال صادق استوار است

خطیب جمعه زنجان از زحمات ۱۰ ساله ضرغامی تقدیر کرد و افزود: از زمان لاریجانی تحولی در صدا و سیما آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در سال ۷۳ تنها دو شبکه در کشور فعال بود، افزود: این نهضت توسط ضرغامی ادامه یافت و از نظر کمی و کیفی در این دانشگاه عمومی گام‌های بلندی برداشته شده است.

آیت‌الله خاتمی گفت: صدا و سیما توانسته در حد نظام اسلامی برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به انتخاب رئیس جدید صدا و سیما خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ سال مدیریت در بخش‌های صدا و سیما از فعالیت‌های وی است که منشا خدماتی در این زمینه بوده است.

خطیب جمعه زنجان هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی را از وظایف صدا و سیما عنوان کرد و گفت: گسترش فرهنگ، افزایش آگاهی مردم و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی از دیگر وظایف صدا و سیما است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان حفظ و ارتقای فرهنگی جامعه و حفظ هویت انقلابی و اسلامی جامعه را از دیگر وظایف صدا و سیما دانست و افزود: باید به منظور تحقق منویات رهبری در این زمینه گام برداشت.

تحریم موجب حضور ایران در پای مذاکره نشده است

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مذاکره بین ایران و گروه ۵ + ۱ ادامه داد: آمریکا معتقد بود که ایران مجبور به مذاکره شده است، در حالیکه بعد‌ها متوجه شد که تحریم موجب این امر نشده است.

وی با اشارره به اینکه ایران با منطق مستقل و معقول وارد مذاکره شده است، افزود: مذاکره نتیجه بدهد یا ندهد، نظام اسلامی برنامه‌ریزی خود را دارد.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه در شش سال گذشته چهار نامه محرمانه به مقام معظم رهبری ارسال شده است، افزود: دیروز دوباره یکسال تحریم علیه ایران ادامه یافت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مذاکره به نقطه حساس رسیده است، افزود: ایران گام‌های مطلوبی در این زمینه برداشته است.

آیت‌الله خاتمی تعلیق انرژی هسته‌ای ایران را نادرست دانست و افزود: اگر قرار به تعلیق باشد، مذاکره معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف موجب شده است تا اوباما واسطه‌هایی را به ایران بفرستد، افزود: مقام معظم رهبری نیز این موضوع را بار‌ها اعلام کرده‌اند.

گفت‌و‌گو در منطق آمریکایی رسیدن به راه حل منطقی نیست

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه رهبری نیز به این گفت‌و‌گو خوشبین نیستند، افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت‌و‌گو در منطق آمریکایی به این معنا نیست که به راه حل منطقی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان عدم تغییر نظام در حال حاضر از سوی آمریکا اعلام می‌شود، افزود: اما در زمان‌هایی هم که می‌توانستند نتوانستند به ایران صدمه‌ای برسانند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به درخواست همکاری از ایران از سوی آمریکا برای حل مسئله داعش گفت: داعش دست پرورده آمریکا است.

وی در پایان با بیان اینکه فتوای مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین سند برای عدم غنی‌سازی از سوی ایرانی‌ها است، تصریح کرد: باید دشمن بپذیرد که ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز