خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر:

واگذاری امور به مردم از اهداف تشکیل شبکه‌های نیکوکاری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۹۹

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر گفت: واگذاری امور به مردم از اهداف تشکیل شبکه‌های نیکوکاری است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر, گفت: توانمندسازی محرومان و کاهش فقر در جامعه، تقویت کارکرد اجتماعی مساجدشناسایی نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به آنها و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و توسعه مشارکت‌های مردمی نیز از دیگر فعالیت مراکز نیکوکاری است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان زنجان، محسن داودی اظهار کرد: مراکز نیکوکاری محله با اولویت مساجدِ اصلی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری تقویت فرآیند شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار(از جمله نیکوکاران و موسسات خیریه) است، اضافه کرد: استفاده بهینه از ظرفیت این مراکز در راستای رفع مشکلات محرومین نیز از دیگر اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر با اشاره به نحوه فعالیت این مراکز، بیان کرد: این مراکز با

با حمایت و نظارت کمیته امداد امام خمینی در محلاتو مساجد فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه با انسجام و تشکیل مراکز نیکوکاری، این مراکز به صورت شبکه‌ای منطقه‌ای، استانی و کشوری، فعالیت خواهند کرد، افزود: از نتایج مثبت فعالیت این مراکز تمرکز بر محله و محله‌گرایی در امور خیریه با محوریت مساجد و ایجاد همبستگی، تکافل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری است.

داودی شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به رفع نیازهای ضروری آنها باتاکید بر توانمندسازی آنها و رونق‌بخشی به مساجد احیای کارکردهای مساجد در بحثمسائل اجتماعی را از اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری اعلام کرد و گفت: توانمندسازی محرومان و کاهش فقر در جامعه، تقویت کارکرد اجتماعی مساجدشناسایی نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به آنها و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و توسعه مشارکت‌های مردمی نیز از دیگر فعالیت مراکز نیکوکاری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت مراکز نیکوکاری در ابهر مطلوب و مردم نیز مشارکت نسبتا خوبی دارند، تصریح کرد: در همین راستا ۵ واحد نیکوکاری نیز در شهرستان شناسایی شده است که در راستای کمک به نیازمندان محله ساماندهی می‌شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه امسال ۳۰۵ میلیون ریال کمک مردمی در

مراکز نیکوکاری کمیته امداد ابهر جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: این مبالغ با نظارت کمیته امداد و توسط هیئت امنا و خود اهالی منطقه در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز