خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان خبرداد:

اشتغال‌زایی برای ۴۵۵ مددجو با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۱۸۰

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان از اشتغالزایی برای ۴۵۵ مددجو با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال در استان زنجان خبرداد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان گفت: این میزان اعتبار برای تحقق برنامه‌های توانمندسازی این نهاد پیش‌بینی و از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، منصور عبادی، امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای توانمندسازی جامعه هدف و تحقق بند(ب) از ماده ۳۹ برنامه پنج ساله پنجم و خروج سالانه ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد از چرخه حمایتی این نهاد، امسال برای ۴۵۵ طرح اشتغال در استان زنجان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های مذکور ۳۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: این طرح‌ها عمدتا در بخش‌های خدمات، دامداری، کشاورزی و مشاغل خانگی اجرایی شده است.

عبادی با اشاره به اینکه این وام‌ها به صورت قرض‌الحسنه و با بازپرداخت ۵ ساله به مددجویان پرداخت شده است، اظهار کرد: سقف تسهیلات پرداختی ۱۵۰ میلیون ریال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه اعتبار پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال جاری برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بند(د) تبصره ۱۷ بوده است، اضافه کرد: این میزان اعتبار برای تحقق برنامه‌های توانمندسازی این نهاد پیش‌بینی و از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با وجود گذشت هفت ماه از سال جاری کمتر از ۱۰ درصد اعتبار مذکور به بانک‌های عامل ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۴ هزار نفر از افراد واجد شرایط در انتظار دریافت وام هستند.

وی با اشاره به اینکه این افراد فرآیندهای لازم را برای دریافت وام طی کرده‌ و در این راستا متحمل هزینه‌هایی شده‌اند، بیان کرد: این افراد در انتظار همراهی بانک‌های عامل و حمایت‌های مسئولان ارشد استان هستند تا بتوانند، نسبت به اشتغال خود اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز