خبرگزاری کار ایران

در زنجان؛

آثار برتر دومین جشنواره قرآنی تقبیح گناهان زبانی معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۳۱

رئیس حوزه هنری استان زنجان از معرفی آثار برگزیده جشنواره گناهان زبانی خبر داد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان، گفت: بر اساس اعلام هیئت داوران در بخش هنرهای تجسمی، آثار کاریکاتور رسیده از امین فامیل باغستانی و فرشته حسنی برگزیده شده و این افراد به عنوان نفرات اول و دوم جشنواره شناخته شدند.

به گزارش ایلنا از زنجان، حمیدرضا اسماعیلی امروز یکشنبه(۱۱مهر) با اعلام این خبر اظهار کرد: دومین جشنواره قرآنی «گناهان زبانی»، به صورت منطقه‌ای ویژه استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، اردبیل، همدان، کردستان، قزوین، قم، الرز، گیلان، تهران و زنجان با موضوع گناهان زبانی از دیدگاه قرآن و احدایثبرگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری و شعر طنز برگزار شد، تصریح کرد: آشنایی هر چه بیشتر هنرمندان با ابعاد گوناگون ادبی و هنری قرآن و معرفی بیشتر قرآن به عنوان الگوی اعتقادی و فکری و زیبایی‌شناسی به عنوان پشتوانه غنی هنرهای ایرانی نیز از دیگر اهداف مهم این جشنواره بود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از نتایج این جشنواره بیان کرد: بر اساس اعلام هیئت داوران در بخش هنرهای تجسمی، آثار کاریکاتور رسیده از امین فامیل باغستانی و فرشته حسنی برگزیده شده و این افراد به عنوان نفرات اول و دوم جشنواره شناخته شدند.

این مسئول ادامه داد: در بخش آثار فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای ارسال شده نیز فیلم سفید مثل یک روز برفی ساخته مجتبی حیدری و جبار اجاقلو حائز رتبه دوم شد.

اسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه در بخش داستانک‌های ارسال شده نیز از بین ۵۶ اثر ارسالی از ۲۶ نفر، پنج اثر شایسته تقدیر شدند، بیان کرد: این افراد برگزیده شامل مریم بیات تبار با اثر سهمیه رتبه دوم، ام‌البنین عمرانی «سال‌های دلواپسی» سوم مشترک، شعبانی «وصیت‌نامه» سوم مشترک، محمد رضا پستک «غیبت» شایسته تقدیر مشترک، فاطمه کابینی «شایسته تقدیر مشترک» هستند.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه کیفیت اثر ارسالی از قبیل رعایت عناصر داستانی، پرهیز از تکرار عناصر و کهنگی در انتخاب موضوع نیز هیچ اثری حائز رتبه اول شناخته نشد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان برگزیدگان بخش شعر جشنواره را به ترتیب علی سلیمانی از استان همدان و علی رجبعلیزاده از کاشان با ارائه آثار در مذمت زیاده‌گویی بستگان درجه دو و به‌تان اعلام کرد و گفت: این دو نفر در این جشنواره به صورت مشترک دوم شدند.

کسب عناوین این جشنواره بر اساس کیفیت آثر ارسالی بوده و بدین جهت در برخی از رشته‌ها رتبه بندی و احراز شرایط آن کسب نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز