خبرگزاری کار ایران

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان:

امر به معروف و نهی از منکر، مهم‌ترین راهبرد اصلاح جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۳۰

امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان مهم‌ترین راهبرد اصلاح جامعه و آماده‌سازی آن برای پرورش استعدادها است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت: ائمه اطهار(ع) نیز برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی متین، امروز در دهمین همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان با اشاره به فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) بر ضرورت توجه به ابعاد مختلف این قیام تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان اصلی‌ترین بعد از قیام الهی مورد توجه باشد، افزود: در این زمینه باید همه مردم به وظیفه تذکر لسانی خود توجه کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تذکر لسانی وظیفه همه افراد جامعه برای احیای این فریضه است، افزود: تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله اهمیت آن را دو چندان می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب کاهش معضلات اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: این موضوع به خوبی در جامعه روشن است.

حجت‌الاسلام متین دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر را فرصتی مناسب برای تبیین ابعاد قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: باید از این واقعه تاریخی ماندگار درس آموخت.

وی امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان مهم‌ترین راهبرد اصلاح جامعه و آماده‌سازی آن برای پرورش استعداد‌ها عنوان کرد و گفت: تا زمانی که این فریضه مورد توجه قرار نگیرد، برخی از مشکلات جامعه همچنان باقی می‌ماند.

این مسئول وظیفه پیامبران و اولیای الهی را تربیت نسل‌های مختلف دانست و افزود: ائمه اطهار(ع) نیز برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای احیای این فریضه الهی همه خانواده و جان خویش را تقدیم اسلام کرد، افزود: این واقعه موجب شد تا این فریضه در جامعه اسلامی باقی بماند.

حجت‌الاسلام متین با بررسی ابعاد مختلف قیام عاشورا و مقابله حق و باطل تصریح کرد: همواره جریان حق پیروز است و ندای حق در جامعه ماندگار است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) خود را یک مصلح می‌دانست و برای اصلاح امور به ویژه احیای این فریضه قیام کرد، خاطرنشان کرد: امروز نیز آثار احیای این فریضه باید در جامعه اسلامی ساری و جاری باشد.

این مسئول ادامه داد: هر‌گاه در جامعه انجام گناه علنی شود باید به مقابله با آن پرداخت پرا که عدم مقابله عملی موجب بروز آسیب‌ها و مشکلات عدیده‌ای می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بر ضرورت توجه به مسئله حجاب و عفاف از طریق احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: برای مقابله با ناهنجاری‌هایی از جمله بدحجابی باید این فریضه مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام متین تصریح کرد: با نهادینه شدن این فریضه در جامعه بساط منکرات و گناهان در جامعه برچیده می‌شود و محیط اجتماعی سالم برای پرورش استعدادهای مثبت فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ارشاد به خوبی‌ها و نهی از منکر انتقاد از زشتی‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: عمل به این فریضه وظیفه‌ای عمومی و همگانی است.

این مسئول در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه این وظیفه مربوط به فرد یا گروه خاصی نیست، افزود: همه افراد جامعه در این زمینه وظیفه دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز