خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکید کرد:

با تخلفات پزشکان در حوزه بهداشت و درمان بدون اغماض برخورد خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۴۹

عضو کمیته تعیین نظام پرداخت کارانه آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تخلفات گزارش شده در این بخش از جمله دریافتی های غیرمتعارف از مردم بدون اغماض برخورد جدی انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان, گفت: بسیاری بر اجرای مرحله سوم طرح سلامت تردید داشتند و آن را امری نشدنی عنوان می کردند، که این امر به زودی عملیاتی خواهد شدکه دارای نتایج حائز اهمیت ومطلوب در جامعه توام با رضایتمندی مردم است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان, علیرضا بیگلری امروز چهارشنبه(۶مهر) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت به منظور واقعی شدن تعرفه های پزشکی گردآوری شده است, تاکید کرد: با اجرای این کتاب در نظام سلامت کشور هیچ بهانه ای برای دریافت وجه اضافی از بیماران وجود نخواهد داشت.

بیگلری با بیان وجود مشکلات و معضلات قبلی دراین زمینه در کشور, خاطر نشان شد: طی سالهای گذشته مشکلاتی در پرداختی مردم و در یافتی پزشکان وجود داشت و مراجعه کنندگان در مراجعه به پزشکان متخصصین و مراکز درمانی رضایت چندانی از ارائه خدمات نداشتند.

این مسئول حوزه بهداشت وسلامت استان زنجان در ادامه, تصریح کرد: بسیاری بر اجرای مرحله سوم طرح سلامت تردید داشتند و آن را امری نشدنی عنوان می کردند، که این امر به زودی عملیاتی خواهد شدکه دارای نتایج حائز اهمیت ومطلوب در جامعه توام با رضایتمندی مردم است.

بیگلری با بیان تعهدات مهم پزشکی دراین خصوص اظهارداشت: جامعه پزشکی هرگز بر چسب ننگ و آلودگی دریافتی های غیر متعارف را نمی پذیرد و این موضوع بر خلاف تعهد و سوگند نامه یاد شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان, در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در زمان شش ماه با کار کارشناسی انجام شده و تمام وقت بر تدوین کتاب نظارت داشته و اکنون نیزاین کتاب آماده ابلاغ شده است.

بیگلری در این خصوص افزود:: اجرای این کتاب می تواند بسیاری از نارضایتی گروههای مختلف پزشکی به ویژه جراحان را کاهش دهد و به رغبت کار بیشتر منتهی شود.

وی در این راستا یادآور شد: وزارت بهداشت با به کار گیری نیروهای برجسته و متخصص و بهره گیری از نظرات کارشناسان مجرب درصدد ارائه خدمات مناسب آموزشی و بهداشتی به جامعه هدف به ویژه بیماران است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور, گفت: تدوین کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، پرداختی از جیب مردم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

در ادامه این نشست خبری حسین بابایی, تدوین کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت را از اقدامات مهم و برجسته دولت تدبیر و امید عنوان کرد وگفت: با اجرای این کتاب علاوه بر کاهش چشمگیر پرداختی ها از جیب مردم عدالت در این بخش تحقق می‌یابد.

بابایی در این زمینه خاطر نشان شد: تدوین این کتاب واقعی شدن تعرفه های گروههای مختلف پزشکی را امکانپذیر می سازد که این مهم از مطالبات اساسی جامعه به ویژه مردم بوده است و با همکاری تنگاتنگ دستگاههای متولی به ویژه حرکت سنجیده سازمان نظام پزشکی عملیاتی شد.

وی درادامه با تاکید بر اینکه سال های گذشته سطح درآمد گروههای مختلف پزشکی اختلاف نامطلوبی داشت، ابراز کرد: این وضعیت به نوبه خود ارائه آموزش و ارتقای این بخش را نیز تحت تاثیر قرار داده بود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور اظها رداشت: متاسفانه تحصیل در رشته های پر درآمد بیشترین مخاطبان را در کشور به خود اختصاص داده بود و این وضعیت معضلاتی را به همراه داشت.
.
بابایی با اشاره به اقدامات مناسب در این راستا تصریح کرد: با سازو کارهای فراهم شده کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات بر گرفته از دیدگاههای تمامی گروهها و انجمن های علمی و پزشکی گردآوری و احصا شده است.

وی اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت را گامی مهم در تحقق عدالت اقتصادی حوزه سلامت و نقطه عطفی ماندگار در کارنامه دولت تدبیر و امید بیان کرد.

رییس شورای هماهنگی سازمان پزشکی استان زنجان، بسته نظارتی را مهمترین بخش کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت عنوان کرد و گفت: در این مرحله و با توجه به برنامه ابلاغی کمیته های استانی با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و دادستان تشکیل خواهد شد.

بابایی تاکید کرد: تخلفات پزشکان در سه سطح سبز، زرد و قرمز تعیین و متناسب با آن جریمه های لازم اعمال خواهد شد.

این مسئول دراستان زنجان, عنوان کرد: در صورت ثبت تخلفات از فعالیت مجدد پزشکان جلوگیری خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مردم بهترین دیده بان و ناظر بر فعالیت های گروههای مختلف پزشکی در جامعه هستند، بیان کرد: در آینده ای نزدیک شماره تلفن چهار رقم ملی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در این استان نیز فعال خواهد شد که عموم مردم می توانند تخلفات مربوط به این حوزه را گزارش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز