خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد:

۴۳ میلیارد و ۶۸۰میلیون ریال هزینه ۲۶۰بیمارفعلی دیالیز در استان

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۱۹۷

۱هزار و ۲۹۰بیمار کلیوی تحت پوشش این انجمن هست.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: طی شش ماهه ابتدای امسال، شاهد کاهش ۲۷درصدی این بیماری در استان زنجان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رضا طهماسبی مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، پیوند کلیه برای معصومه الماسی ۱۱ساله را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و یادآورشد: این بیمار با وجود سن کم، ناچار بود برای دیالیز مسیر روستای قره سید از توابع شهرستان ایجرود تا زنجان را بپیماید که خوشبختانه با کمک خیرین بعد از دو سال دیالیز، پیوند کلیه شد.

طهماسبی با اشاره به اینکه ۱هزار و ۲۹۰بیمار کلیوی تحت پوشش این انجمن هستند، گفت: تاکنون ۶۰۰نفر پیوند کلیه شدند.

طهماسبی از افزایش۵/۷درصدی بیماری کلیه در کشور خبر داد و افزود: طی شش ماهه ابتدای امسال شاهد کاهش ۲۷درصدی این بیماری در استان زنجان هستیم.

وی افزود: ۴۸درصد بیماران کلیوی استان را زنان و ۵۲درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

طهماسبی با بیان اینکه بخش دیالیز بیمارستان ایثار ایجرود نیز تا پایان آبان امسال تجهیز می‌شود، اظهارداشت: با این اقدام ۱۵روستای همجوار از امکانات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی از افتتاح فاز اول ساختمان جدید انجمن کلیوی همزمان با هفته بیماران کلیوی خبر داد و گفت: برای بهره برداری کامل از این ساختمان مبلغ ۳میلیاردو ۸۵۰میلیون نیاز است.

این مقام مسئول در استان زنجان، با تاکید بر اینکه هفته‌ای ۳نوبت دیالیز هر بیمار کلیوی با سایر هزینه‌های جانبی رقمی بالغ بر ۳میلیون و ۵۰۰هزار ریال را بدنبال دارد، گفت: هزینه ۲۶۰بیمار فعلی دیالیزدر استان در یک سال، ۴۳ میلیارد ۶۸۰میلیون ریال از بودجه درمانی و شخصی را شامل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز