خبرگزاری کار ایران

ویژه خادمین افتخاری؛

مراسم اعلان عزا در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۱۱

حسینیه اعظم زنجان بیش از ۳ هزار و پانصد خادم افتخاری دارد که از دوماه منتهی به محرم، تلاش مضاعفی در خدمت رسانی به عزاداران حسینی می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در این مراسم، گفت: ما تابع ولایت هستیم و تلاش می‌کنیم از ترویج خرافه در این ایام ممانعت کنیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، مراسم اعلان عزای حسینی، ویژه خادمین افتخاری روز جمعه دوم آبان ماه، ساعت ۹ شب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم با بیان اهمیت وحدت و همدلی در خدمت به عزاداران حسینی گفت: خدمت رسانی به زائرین و عزاداران لطفی است از جانب اهل بیت علیه السلام که باید شکر گذار این نعمت بزرگ باشیم.

غم پرور در اهمیت و ارزش خدمت به عزاداران حسینی به خاطره‌ای از خادمین میهمانان زائر کربلا اشاره کرد که بر اثر تصادف رانندگی منجر به خسارت، امکان پرداخت دیه را به خانواده خسارت دیده نداشته و فرد خسارت دیده در قبال بخشش دیه تقاضا می‌کند تا وی میهمانان زائر امام حسین علیه السلام را به خانه او راهنمایی کند، که وی این مسئله را قبول نکرده و خدمت به خادمین امام حسین علیه السلام را در مقابل بخشش دنیوی عوض نمی‌کند.

وی با اشاره به هزینه‌های مالی برگزاری مراسم و دسته عزاداران حسینیه اعظم زنجان، از خادمین افتخاری خواست تا در حد ممکن در هزینه‌های واحد‌های خود صرفه جویی کنند.

در ادامه این مراسم، سردار صالحی فرمانده انتظامی استان زنجان نیز با تقدیر از همکاری خوب هیئت امناء حسینیه اعظم و نیروهای انتظامی به نکات به همکاری مداوم نیروهای انتظامی با مجموعه حسینیه اعظم اشاره کرده و اظهار داشت: تکریم عزاداران حسینی اولویت اول نیروهای انتظامی استان زنجان است و جایگاه تک تک عزاداران بسیار والا بوده و ما موظف به احترام و تکریم آنان هستیم.

سردار صالحی در ادامه سخنان خود به پیروی از ولایت امر مسلمین و فتوای ایشان مبنی بر حرمت قمه زنی اشاره داشته و گفت: ما تابع ولایت هستیم و تلاش می‌کنیم از ترویج خرافه در این ایام ممانعت کنیم.

در پایان این مراسم مادحین اهل بیت حاج مرتضی حیدری و سید مرتضی حسینی راد به مدیحه سرایی پرداختند.

حسینیه اعظم زنجان بیش از ۳ هزار و پانصد خادم افتخاری دارد که از دو ماه منتهی به محرم تلاش مضاعفی در خدمت رسانی به عزاداران حسینی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز