خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری و سحنگوی شورای شهر زنجان تاکید کرد:

۱۰ طرح مشارکتی متوسط مقیاس به فراخوان گذاشته شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۰۰۴

مطالبه جدی و اساسی شهروندان و شورای شهر از شهرداری این موضوع بوده که در یک سال گذشته آن چنان باید و شاید به آن‌ها توجه نشده است.

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری و سحنگوی شورای شهر زنجان، گفت: در زمینه توسعه فضا‌ها و زیباسازی اماکن، جای تقدیر از عوامل سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز شهری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعید امیدی، در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر زنجان، با پرداختن به این موضوع افزود: نبود اقدام موثر برای تملک املاک باقیمانده در امتداد محور زینبیه غربی و سردرگمی ساکنان این منطقه با وجود آماده بودن زیرساخت‌های اصلی و تملک بخش قابل توجهی از املاک واقع در طرح که ماحصل تلاش مدیران قبلی است، هیچ گونه پیشرفتی قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

امیدی با بیان اینکه اتصال زینبیه غربی به منطقه فرودگاه در روی روان سازی ترافیک مرکز شهر و رضایت شهروندان اثرگذار است، ادامه داد: تملکات این مسیر نیز در بودجه به عنوان اولویت شهرداری تعریف شده، در صورت نبود پیش بینی و برنامه ریزی برای اقدام و اجرا توهین به افکار عمومی است.

امیدی، با اشاره به توسعه فضاهای سبز شهری زنجان عنوان کرد: توسعه این فضا‌ها و زیباسازی اماکن جای تقدیر از عوامل سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز شهری دارد که امیدواریم همین روند با رویکرد عدالت محوری در غرب و شرق شهر به خصوص ایجاد فضاهای سبز دلنواز در شهرک‌های تازه تاسیس، مناطق کمتر برخوردار و ورودی‌های شهر با جدیت ادامه یابد.

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری و سحنگوی شورای شهر، با تاکید بر تقویت حوزه سرمایه گذاری در شهر افزود: در راستای تقویت حوزه سرمایه گذاری صحبت بسیار شده و همچنان منتظر اقدامات عملی از سوی شهرداری زنجان هستیم. به عنوان کارکردهای کوتاه مدت و پس از یک سال مصوبه و تاکید بر مصوبه و پیگیری مصوبه، همچنان منتظر ایجاد ساختار سازمانی مشخص و چابک برای حوزه سرمایه گذاری و مشارکت، تجهیز ساختمان مستقل و تامین امکانات برای این بخش و فعال سازی هیات عالی سرمایه گذاری و کارگروه‌های آن هستیم.

به گفته وی، ۱۰ طرح مشارکتی متوسط مقیاس از ۶ ماه گذشته قرار است به فراخوان گذاشته شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی نمادین پروژه بزرگ سبزه میدان به عنوان اولین پروژه مشارکتی شهرداری زنجان، گفت: مراحل طراحی و اجرایی آن به لحاظ معماری و انتخاب مناسب‌ترین طرح در قالب مسابقه‌ای برگزیده می‌شود. طراحی سازه، هماهنگی برای جابجایی تاسیسات بزرگ شهری در این ناحیه و سایر برنامه ریزی‌های فنی و مهندسی مستلزم صرف زمانی معقول است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر، یادآور شد: از سوی مجریان طرح نیز بایستی شاهد مدیریت علمی در پروژه، همت و کوشش جهادی باشیم تا طبق برنامه زمان بندی در پایان۴سال، طرح بزرگ سبزه میدان تکمیل شود.

امیدی، با اشاره به تکمیل تیم معاونان شهرداری، عنوان کرد: انتظار داریم که وصول لوایحی را شاهد باشیم که پویایی و تحرک در عرصه ساخت و ساز، تعریف بسته خروج از رکود برای صنعت ساختمان در شهر، نوآوری در شیوه‌های تامین منابع مالی در شهرداری و افزایش بهره وری در سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری را پشتیبانی کند.

وی درباره حوزه ترافیک شهری بیان کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک با ایجاد معاونت تخصصی این حوزه، انتظار طراحی و تدوین طرح جامع ترافیک برای تعیین خط مشی در سال‌های آینده ضروری است.

به گفته وی، موضوعی که نتایج آن در شهر ارومیه و طی بازدیدی اعضای شورا و برخی کارکنان شهرداری شهرداری با حداقل ساخت و تکمیل۱۰ تقاطع غیر همسطح در طول۲سال قابل مشاهده بود و ضعف عمده شهرمان را در این حوزه نشان می‌دهد.

امیدی، ایجاد پارکینگ‌های عمومی ترجیحا به روش‌های مشارکتی در مرکز شهر و پیگیری مصوبه شورا در خصوص ایجاد تقاطع غیر همسطح در بزرگراه ۲۲ بهمن از محل تفاهم نامه با شرکت سازه پایدار قرن به صورت تهاتری و ایجاد پل‌های عابر مکانیزه به روش مشارکتی را از اهداف کوتاه مدت عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در هر۳ مورد برخلاف همراهی کامل شورا و تصویب و پیگیری چندین باره کلیات آن‌ها در قالب مصوبه صحن، ارسال نامه، نشست تخصصی و غیره حرکت اثربخشی مشاهده نشده است.

سخنگوی شورای شهر زنجان، در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره ساماندهی اوضاع و احوال مالی و نقدینگی شهرداری متذکر شد: با توجه به شرایط مالی شهرداری برای تامین نقدینگی پرداخت مطالبات پیمانکاران، اقدامی جهت اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها طبق بودجه، تامین هزینه‌های جاری شهرداری و از جمله پرداخت منظم و به موقع حقوق کارکنان باید شهردار در اسرع وقت با تشکیل کارگروهی از مدیران مدیریت شهری، برنامه عملیاتی و کاربردی برای وصول مطالبات سنواتی، اخذ تسهیلات بانکی، فروش املاک پس از بارگذاری‌های مناسب، استفاده از روش‌های تهاتری و سایر روش‌ها، چرخ سنگین اقتصادی و مالی شهرداری را به در حرکت آورند.

وی، با اشاره انتشار نشریه سیمای زنجان در دوره جدید افزود: در دوره جدید به دنبال آنیم در فضایی مبتنی بر استدلال، منطق و عقلانیت، علاوه بر ایجاد بستر مناسب جهت ارائه عملکرد و برنامه ریزی‌های آینده مسوولان شهری به مردم، نشریه، انعکاس دهنده نارسایی‌ها، کمبود‌ها و نظرات و پیشنهادات شهروندان باشد.

مدیر مسوول سیمای زنجان ادامه داد: از مدیران ارشد شهرداری و سایر مدیران شهری انتظار داریم با رصد این نقطه نظرات مردمی، نکات کاربردی و ملموس مدنظر شهروندان را در برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های لحاظ کنند.

امیدی با تاکید بر اینکه انبوهی از ایده‌ها و نظرات قابل تعریف است، یادآور شد: مدیران شهری می‌تواند در توسعه شهر و زیباسازی مناظر از آن بهره گیرند و شهروندان، نخبگان و دانشجویان، صاحب نظران و علاقمندان به توسعه و آبادانی شهر با تعامل با سیمای زنجان به عنوان پل ارتباطی مد نظر داشته باشند.

وی در پایان حضور شهروندان در اتاق فکر این نشریه را گامی برای همفکری برای توسعه و عمران و آبادانی شهر مهم دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز