خبرگزاری کار ایران

بخش خصوصی شرکت مخابرات استان زنجان در گفتگو با ایلنا:

۲۵۰هزارتومان حقوق ماهانه برای یک دستگاه خودرو و یک نفرنیروی انسانی شاغل

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۱۰۴

مسئولین شرکت مخابرات استان زنجان در جواب رسیدگی به وضعیت اشتغال من با توجه به سابقه بالای ۱۰ ساله‌ام در این شرکت می‌گویند اگر تمایلی به کار دراین شرکت ندارید و اگراشتغال دراین بخش، برایتان صرفه اقتصادی ندارد می‌توانید کار را ترک کنید.

راننده بخش خصوصی شرکت مخابرات استان زنجان گفت: در حال حاضر بابت کار با خودروی خودم در شرکت مخابرات استان زنجان، با دستمزد ۳۰۰هزار تومانی، ۵۰۰هزار تومان کرایه خانه پرداخت می‌کنم.

عباس عباسی، راننده بخش خصوصی شرکت مخابرات استان زنجان، امروزسه شنبه(۱مهر) درگفتگو با خبرنگار ایلنا در زنجان، با اشاره به سابقه اشتغال بیش از ۱۰ساله خود در این شرکت، اظهارداشت: از سال۱۳۸۲ با ماشین شخصی خود مشغول به کار بودم، که هرسال به امید دستیابی به موقعیت بهتر از سال قبل روزگار و امورات زندگی‌ام را با ۳۰۰هزار تومان می‌گذرانم.

عباسی، با بیان اینکه ابتدا ۸۰نفر راننده در شرکت مخابرات استان زنجان اشتغال داشتند و از این تعداد در حال حاضر فقط ۲۷راننده با ماشین شخصی خود دراین شرکت مشغول هستند، که هر کدام با توجه به نوع خودروی استجاری خود به این شرکت دارای شرایط شبیه من هستند، گفت: شرکت مخابرات استان زنجان با توجه به سابقه کار من در این شرکت به جای پرداخت حقوق ماهانه مطابق با قانون کار کشور با این توجیه که چون ابزار کار از خودتان است و شما پیمانکار محسوب می‌شوید تا به امروز از پرداخت هرگونه حقوق قانونی، مزایا و عیدی و… نیز در طول این سال‌ها برای من و افرادی با شرایط بنده دریغ کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رانندگان دارای وضعیت مشابه بنده در زمان اعتراض و نارضایتی به حقوق خود نیز با جواب سر بالای مسئولین این بخش مواجه می‌شوند و آن‌ها اذعان می‌کنند اگر تمایلی به کار در این شرکت ندارید و اگراشتغال در این بخش برایتان صرفه اقتصادی ندارد، می‌توانید کار را ترک کنید.

عباسی با اشاره به خواسته و هدف مسئولین شرکت مخابرات استان زنجان، با شعار افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها، افزود: مسئولین محترم در کنار این هدف باید وضعیت امرار و معاش و نحوه زندگی و میزان درآمد افرادی با این شرایط کاری را نیز مورد توجه قراردهند.

این راننده بخش خصوصی شرکت مخابرات استان زنجان، با اشاره به پایین بودن حقوق خود به همراه یک دستگاه خودروی پراید در این شرکت، تصریح کرد: از سال ۱۳۷۹درست از زمان ازدواج در خانه استیجاری زندگی می‌کنم و با بالا رفتن تورم در کشور، در حال حاضرماهانه ۵۰۰هزار تومان کرایه خانه پرداخت می‌کنم.

این فعال بخش خصوصی شرکت مخابرات استان زنجان همچنین، در این خصوص با مقایسه میزان پرداختی‌ها و دریافتی‌های ماهانه زندگی خود، یاد آورشد: من ماهانه ۳۰۰-۲۵۰ تومان برای خود و ماشین از «شرکت خدماتی تلوژن زنجان» طرف قرارداد شرکت مخابرات استان زنجان حقوق دریافت می‌کنم و این در حالی است که باید ماهانه ۵۰۰هزار تومان کرایه خانه پرداخت کنم.

عباسی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۹۲ دیگر توان ادامه اداره زندگی برای زندگی۴ نفره خانواده نداشتم برای چاره جویی به دفتر مدیر عامل شرکت مخابرات استان زنجان، مراجعه کردم و با کمال تاسف جواب قانع کننده‌ای نگرفتم وبه ناچار و اجبار از ترس بیکاری به کارم ادامه دادم تا شاید فرجی شود و این ترس هم بدلیل روبرو شدن با معضلات بیکاری و بروز مسائل و مشکلات بیشتر از پیش در زندگی برای من بوده و هنوز هم است.

وی با اشاره به ملاقات خود با مسئولین استانی ازجمله استاندار سابق زنجان «محمد رئوفی‌نژاد» در سه ماهه اول سال ۹۲، گفت: استاندار سابق نیز در این ملاقات با ابراز تاسف از عملکرد بخش خصوصی اذعان کرد، فعالیت‌های بخش خصوصی از دست دستگاه‌های اجرایی دولت خارج است.

پدر دودانش آموز ابتدایی در زنجان اضافه کرد: در سالجاری، با توجه به اتمام وقت قرارداد مناقصه شرکت طرف قرارداد رانندگان بخش خصوصی شرکت مخابرات استان زنجان، بعد از دوبار مناقصه تنها شاهد افزایش ۲۳درصدی حقوق خود خواهند بود.

این فرد با اشاره به اینکه به نظرم این عزیزان مسئول غافل از این موضوع هستند که افراد شاغل در بخش‌های مختلف کشور باید حداقل از حقوق و مزایای قانون کار کشور و پایه حقوقی یکسان برخوردار باشند، گفت: ‌ ای کاش مسئولین فقط یک روز خود را به جای افرادی دارای شرایط این چنینی می‌گذاشتند.

عباسی با بیان اینکه بنده همواره اول امیدم به خدا و بعد مسئولین در این زمینه است، گفت: امیدواریم ما هم حداقل همانند افراد شاغل اداری این شرکت بنا به لطف مسئولین این شرکت در استان زنجان که به تازگی با «شرکت خدمات اول مبین» مشغول به کار شدند مشغول به ادامه فعالیت باشیم تا بیشتر از این زیر بار اقساط بانک‌ها وشرمنده خانوده خود نباشیم.

راننده دارای سابقه بیش از ۱۰ ساله شرکت مخابرات استان زنجان، در ادامه با اشاره به متحمل شدن زحمات زیاد برای جبران کمبودهای مالی زندگی خویش و خانواده‌اش، یادآورشد: مخارج زندگی خود، خانواده و خودروی در خدمت شرکت مخابرات استان زنجان، را از طریق گرفتن وامهای بانکی و قرض از آشنایان و فامیل جبران می‌کند تا زیر بارهزینه کمر شکن زندگی امروزی بتواند کمر راست نگه دارد، گفت: با این شرایط حاکم بر این شرکت در صورت تعویض ماشین نیز شاهد تغییری متناسب در وضعیت حقوقی خود نخواهم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک ۴۰میلیون تومان بدهی بابت تامین مخارج سرسام آور زندگی امروزی از بانک‌های استان و افراد آشنا دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تنها درآمد من ۳۰۰-۲۵۰هزار تومان بابت اجاره ماشین به رانندگی خود از شرکت خدماتی تلوژن طرف قرار داد شرکت مخابرات استان زنجان است.

این فعال بخش خصوصی شرکت مخابرات استان زنجان، با یادآوری اینکه در زمان قبل از به روی کار آمدن دولت نهم و دهم «زمان خصوصی سازی» دارای زندگی به مراتب بهتر از این بودم، افزود: آن زمان حداقل سالی یکی دو مسافرت و یا توان خرید کالا‌های اساسی، لوازم مورد نیاز زندگی و غیره را بدون قسط، وام و قرض را داشتم.

عباسی در پایان با ابراز امیدواری به لطف و حمایت‌های دولت تدبیر و امید و منویات مقام معظم رهبری درتحقق شعار سالجاری «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی» از مسئولین استانی و کشوری بویژه وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم خواست تا این گروه از جامعه زنجان را نیز همانند دیگر بخش‌های شرکت مخابرات استان زنجان، در راستای رسیدن به حق و حقوق شرعی و قانونی زندگی حمایت و کمک کنند تا آن‌ها نیز همانند دیگر اقشار جامعه بتوانند به خواسته‌های قانونی و شرعی خود دست پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز