خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت توسعه ورزش بانوان استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۵۶

توسعه ورزش بانوان از منظر تامین سلامت جسمی آنان ضروری‌تر از آقایان است چرا که به دلیل شرایط اجتماعی بانوان بخصوص پس از فراغت از تحصیل، تحرک جسمی آنان کاهش می یابد.

استاندار زنجان گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با توجه به اهمیت و میزان رشد هریک از هیئت های ورزشی استان و کسب موفقیت آنها باید در تخصیص اعتبار به هیئت‌ها، اولویت بندی داشته باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، جمشید انصاری شامگاه دیروز در نشست صمیمی با جامعه ورزش استان باحضور ۳۵ ورزشکار زنجانی در هیئت اعزامی به بازیهای آسیایی۲۰۱۴ را بیانگر وجود سرمایه های بالا در ورزش استان دانست و گفت: حضور تعداد کثیری از ورزشکاران استان زنجان در تیم های اعزامی حاصل تلاش های مربیان و هیئت های ورزشی استان است.

انصاری با بیان این مطلب که به دلیل برگزاری بازی‌های آسیایی غالب بودجه ورزشی در سال جاری در اختیار فدارسیون‌ها قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: از مجموع ۱.۵ درصد اعتبارات فصل پنجم بودجه استان که مبلغ ۷۳۰ میلیون تومان است، سهم اداره کل ورزش و جوانان استان ۲۱۰ میلیون تومان پیش بینی می شود که نسبت به سنوات گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مقام عالی استان بر کسب درآمد هیئت های مختلف ورزشی از محل دریافت اجاره سالن های ورزشی استان تاکید کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با توجه به اهمیت و میزان رشد هریک از هیئت های ورزشی استان و کسب موفقیت آنها باید در تخصیص اعتبار به هیئت ها، اولویت بندی داشته باشد.

وی افزود: هریک از هیئت‌های ورزشی نیز باید بر اساس برنامه ریزی های سالانه خود، در صرف هزینه های تیمی اولویت بندی را رعایت کنند.

استاندار زنجان با تأکید بر ساماندهی حمایت از ورزش استان زنجان توسط اسپانسرها و حامیان مالی، تصریح داشت: بخش های خصوصی و اسپانسرها در ازای انتفاعی که از تبلیغ در مسابقات ورزشی دارند باید تکالیف اجتماعی و حمایتی خود را انجام دهند.

انصاری با بیان این مطلب که توسعه ورزش بانوان از منظر تامین سلامت جسمی آنان ضروری‌تر از آقایان است چرا که به دلیل شرایط اجتماعی بانوان بخصوص پس از فراغت از تحصیل که تحرک جسمی آنان کاهش می یابد، افزود: به نظر من حضور بانوان در ورزشگاهها از بوجود آمدن پیامدهای نامطلوب جلوگیری می کند و موضوع ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌های استان باید از سوی معاونت سیاسی و امنیتی مورد بررسی قرار گیرد.

در این دیدار که با حضور روسا و نایب رئیسان هیئت های مختلف ورزشی و پیشکسوتان ورزش استان برگزار شد، سید ارسلان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان، به ارائه گزارشی از وضعیت ورزش استان زنجان پرداخت و گفت: در سال گذشته ۴۲ هزار نفر ورزشکار در استان وجود داشت که امیدواریم در سالجاری این تعداد افزایش داشته باشد.

حسینی تعداد هیئتهای ورزشی فعال استان را ۳۷۸ هیئت عنوان نمودو افزود: ۶ هزار مربی و ۴ هزار داور رسمی در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان وضعیت سرانه ورزشی استان زنجان را در مقایسه با دیگر استان های کشور مطلوب‌تر دانست و گفت: این سرانه در مرحله کنونی ۸۶ سانتی‌متر است ولی با توجه به اینکه دستگاه‌های دولتی آمار موجودی خود را ارائه نداده‌اند، به نظر می‌رسد سرانه ورزشی بیشتر از آمار اعلامی باشد.

وی آمار جمعیت ۱۵ تا ۲۹ سال استان زنجان را ۳۳۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: ۱۲۵ سمن ثبت شده در این استان هم وجود دارد که ۲۰ سمن از آنها فعال هستند.

حسینی تعداد ورزشکاران زنجانی اعزام شده به بازی‌های آسیایی و پارآسیایی کره را ۳۵ نفر اعلام کرد و بیان داشت: زنجان بیشترین ورزشکار را به لحاظ آماری در بازی‌های پارآسیایی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در پایان بر لزوم احداثیک خوابگاه مطلوب برای ورزشکاران تاکید کرد و گفت: احداثاین خوابگاه وضعیت ورزش استان را در میزبانی مسابقات مختلف کشوری و بین المللی سامان می‌بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز