خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

طبق آمار های رسمی ابتلا به سرطان در استان بالاتر از میانگین کشوری نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۱۴

استاندار زنجان با اشاره به میزان آمار سرطان دراستان گفت: طبق آمار های رسمی، تعداد مبتلایان به انواع سرطان در استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری نیست و مراجع علمی از اظهارات غیر مستند پرهیز کنند.

شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان زنجان به ریاست انصاری استاندار زنجان تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا از زنجان, جمشید انصاری, استاندار زنجان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران زنجان, با اشاره به میزان آمار سرطان در استان اظهار داشت: طبق آمار های رسمی، تعداد مبتلایان به انواع سرطان در استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری نیست و مراجع علمی از اظهارات غیر مستند پرهیز کنند. زیرا از بین بردن ذهنیت ایجاد شده از مطالب و آمارهای غیر رسمی کار دشواری است.

انصاری درباره اجرای شبکه فاضلاب شهری استان گفت: احداثتصفیه خانه ها کار هزینه بری است لذا شرکت آب و فاضلاب از محل منابع مدیریت فاضلاب شهری، بخشی را برای مدیریت مقطعی فاضلاب خروجی جنوب شهر هزینه نماید.

استاندار زنجان با بیان اینکه همه آبهای ورودی به زنجانرود، آلوده، نیست گفت: طبق مطالعات انجام یافته در سازمان جهاد کشاورزی، سفره های تجمیع شده در شهر زنجان وجود دارد که هیچ ارتباطی با سفره های زیرزمینی دیگر نداشته ولی سفره های زیرزمینی توسط فاضلاب شهری آلوده می شوند.

وی افزود: اگر بتوانیم آب ورودی به رودخانه را در منشاء کنترل کنیم جریان فاضلاب را نیز می توان متوقف کرد.

انصاری خاطر نشان شد: در انجام مطالعات فاضلاب شهری زنجان، برآورد اولیه احداثتصفیه خانه ها نیز باید لحاظ شود.

مقام عالی استان در خصوص طرح مطالعه امکان سنجی افزایش سرعت عملیات امداد و نجات اظهار داشت: دستگاههای امداد رسان بمنظور دستیابی به موقعیت تماس گیرنده با امدادگر، بهترین راهکار دسترسی به سامانه ای است که به محض تماس، موقعیت شخص را مشخص می کند.

وی همچنین تهیه نقشه ریسک آتش سوزی در منطقه پونک، مطالعه خطر پذیری سیلاب محدوده مسیل منطقه دو اسب شهر زنجان، مطالعه اعتبار سنجی و اجرای سرعت عملیات امداد و نجات و مدیریت سالم سازی آب ورودی بستر زنجانرود را نیازمند مطالعات دقیق و شفاف اعلام و اظهار کرد: این طرح ها توسط مشاوران و با همکاری شهرداری، ستاد مدیریت بحران و شرکت آب منطقه ای، مخابرات و شرکت آب و فاضلاب شهری انجام می شود.

مجید فرخی, فرماندار شهرستان زنجان, نیز در پایان با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست امسال هشت طرح مطالعاتی برای پیشگیری از حوادثگوناگون در این شهرستان تهیه شده است گفت: تهیه نقشه ریسک آتش سوزی در منطقه پونک، مطالعه خطر پذیری سیلاب محدوده مسیل منطقه دو اسب شهر زنجان، مطالعه اعتبار سنجی و اجرای سرعت عملیات امداد و نجات، مدیریت سالم سازی آب ورودی بستر زنجانرود، طرح مطالعه آنلاین ایستگاههای هواشناسی از جمله این طرحها می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز