خبرگزاری کار ایران

در زنجان با حضور دبیر سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور صورت گرفت؛

نشست تخصصی سرمایه گذاری شهری برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۳۹

نخستین نشست تخصصی سرمایه‌گذاری شهری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار زنجان، معاونین شهردار و مدیران شهرداری برگزار شد.

دبیر سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور، گفت: برای جذب سرمایه گذار باید گام به گام و کار‌شناسی شده اقدام شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، داود ندیم، دبیر سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور، در این نشست تخصصی اظهار کرد: برای شکوفایی اقتصادی کشور استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی افزود: بودجه‌های دولتی به تنهایی قادر به پیشبرد اهداف اقتصادی نخواهد بود و باید سرمایه گذاران در عرصه‌های مختلف تولید و اشتغال و آبادانی شهر‌ها ورود جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید برای جذب سرمایه گذار اقدامات لازم را انجام دهند، بیان کرد: بسیاری از شهر‌ها در جذب سرمایه گذاری پیشتاز بوده‌اند و حتی شیوه نامه سرمایه گذاری را تنظیم و به تصویب شورا رسانده‌اند که باید از تجربه شهرهایی که در این زمینه موفق بودند استفاده شود.

دبیر سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور با اشاره به اینکه شهر زنجان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد و شهرداری زنجان می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند، تصریح کرد: برای جذب سرمایه گذار باید گام به گام و کار‌شناسی شده اقدام شود.

وی با بیان اینکه قبل از جذب سرمایه گذار باید پروژه‌هایی تعریف شود، گفت: تعریف پروژه‌ها باید بر اساس طرح مطالعات شهر و مدل توسعه‌ای شهر انجام شود تا در آینده مشکلی بابت توسعه نامتوازن و نامناسب پیش نیاید.

ندیم بهترین شکل جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در شهرداری‌ها را اجرای طرح‌های مشارکتی عنوان کرد و گفت: در این طرح «زمین» به عنوان محل اجرای پروژه، «پروانه یا مجوز کار» و «ساخت» سه عنصر مشارکتی بخش خصوص با شهرداری‌ها خواهد بود.

وی درپایان خاطر نشان کرد: در این طرح سه عنصر فوق می‌تواند آورده طرفین برای مشارکت در سرمایه‌گذاری پروژه‌ها باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز