خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان خبر داد:

۵مهرماه؛ آغاز طرح سرشماری کشاورزی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۱۸۹

بخش آمار و اخذ اطلاعات برای برنامه ریزی‌های دقیق و سنجیده در توسعه بخش کشاورزی ضروری است.

معاون برنامه ریزی استاندار زنجان، گفت: بدلیل تقارن این سرشماری با فصل کاشت کشاورزان، ممکن است آمارگیران با مشکلاتی از قبیل عدم تمایل به ارائه اطلاعات دقیق از سوی کشاورزان مواجه شوند که باید با دقت و حوصله به دریافت و تحلیل اطلاعات صحیح بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رحیم عصفوری در مراسم افتتاحیه سمینار آموزشی سرشماری کشاورزی استان با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی در توسعه کشور اظهار داشت: بخش آمار و اخذ اطلاعات برای برنامه ریزی‌های دقیق و سنجیده در توسعه بخش کشاورزی ضروری است.

معاون استاندار زنجان، بر لزوم دقت و صحت در دریافت آمار از کشاورزان تاکید کرد و گفت: بدلیل تقارن این سرشماری با فصل کاشت کشاورزان ممکن است آمارگیران با مشکلاتی از قبیل عدم تمایل به ارائه اطلاعات دقیق از سوی کشاورزان مواجه شوند که باید با دقت و حوصله به دریافت و تحلیل اطلاعات صحیح بپردازند.

عصفوری از شرکت کنندگان در این سمینار آموزشی خواست تا کلیه سوالات و ابهامات خود را با حضور مدرسان دوره برطرف نمایند تا بتوانند مطالب خود را در شهرستان‌ها به اعضای زیرمجموعه خود آموزش دهند.

نهاوندی‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نیز در این مراسم آمار را مبنای برنامه ریزی در کشاورزی عنوان کرد و گفت: بخش کشاورزی برای هدفگذاری‌های مناسب به آمار و اطلاعات صحیح نیازمند است.

وی با بیان این مطلب که جمع آوری اطلاعات در این دوره بصورت خود اظهاری است، خاطرنشان کرد: آمارگیران با جلب اعتماد و اطمینان کشاورزان می‌توانند دقت و صحت اطلاعات ارائه شده را ارتقاء دهند.

پنجمین دوره سرشماری عمومی کشاورزی از ۵ مهر لغایت ۱۸ آبان ماه سالجاری در سراسر کشور و در استان زنجان اجرا خواهد شد.

بخش کشاورزی به دلیل تامین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود. این بخش از یک سو سهم بالایی در ارزش افزوده اقتصاد کشور دارد و از سویی دیگر سهم بالایی در حوزه اشتغال را به خود اختصاص داده است. به منظور برنامه‌ریزی، پیش‌بینی آینده و تحلیل وضعیت گذشته و حال، انجام آمارگیری کشاورزی یک ضرورت است.

اولین سرشماری کشاورزی کشور در سال ۱۳۳۵ انجام شده بود و در ایران سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یک بار اجرا می‌شود.

امسال برای نخستین بار اجرای سرشماری کشاورزی با استفاده از رایانه قابل حمل دارای صفحه نمایش لمسی(Tablet) و بدون استفاده از کاغذ انجام می‌شود. با استفاده از تبلت، دقت اطلاعات جمع آوری شده افزایش و زمان انتشار نتایج کاهش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز