خبرگزاری کار ایران

درنشست بررسی علل عدم جذب تسهیلات بانکی توسط صادرکنندگان استان زنجان مطرح شد؛

آمادگی بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات ریالی به صادرکنندگان استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۱۴۳

نشست بررسی علل عدم جذب تسهیلات بانکی توسط صادرکنندگان استان زنجان در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور نمایندگان بانک‌های استان و دبیر اتحادیه صادرکنندگان برگزار شد.

رئیس اتاق زنجان، گفت: در صورت برقراری خط هوایی ترکیه استان زنجان می‌تواند بعنوان مسیر ترانزیت کلیه شهرهای کشور به تمام نقاط دنیا در ارتباط باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در این نشست که یحیی رحمتی، مدیر کل میراثفرهنگی و گردشگری استان، بعنوان میهمان ویژه حضور داشت، با توجه به اهمیت صنعت توریسم از حیثدرآمدزایی موانع و راهکارهای موجود جهت گسترش این صنعت در استان بررسی شد.

مفیدی، رئیس کمیته گردشگری اتاق، در این جلسه ضمن ارائه گزارش مبسوطی درخصوص عملکرد این کمیته با اشاره به اهمیت صنعت توریسم گفت: بدلیل بالا بودن درآمدزائی این صنعت اتاق زنجان، اهمیت به مقوله گردشگری را در الویت کاری خود قرار داده است.

ایجاد خط هوایی بین زنجان و ترابوزان از جمله خواسته‌های کمیته گردشگری اتاق زنجان بود، چرا که به گفته مفیدی با توجه به جغرافیای استان زنجان که کانون چند شهر بزرگ کشور است، ایجاد این خط هوایی می‌تواند علاوه بر رونق گردشگری استان امکان دایر نمودن پروازهای دیگر درفرودگاه زنجان را فراهم کند.

غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق زنجان، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مکانیزم‌های کشور ترکیه در خصوص جذب توریسم گفت: در حال حاضر در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها هتل‌ها اقدام به پذیرش هیات‌های خرید از کشورهای مختلف با هزینه اقامت چند شب رایگان می‌کنند که اقدام مشابه در زنجان از سوی جامعه هتلداران می‌تواند تاثیرات مثبتی در رشد گردشگری وضعیت نمایشگاهی استان داشته باشد.

وی برقراری خطوط پرواز از ترابوزان به زنجان را با توجه به موقعیت توریستی کشور ترکیه بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: در صورت برقراری این خط هوایی استان زنجان می‌تواند بعنوان مسیر ترانزیت کلیه شهرهای کشور به تمام نقاط دنیا باشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش توسعه صنعتی شرق ترکیه(ترابوزان) اظهار داشت: ما می‌توانیم با یک برنامه ریزی جامع هیئتی را درزمان برگزاری این همایش به ترابوزان اعزام کنیم.

رحمتی نیز در این نشست با اشاره به عدم ثبات مدیریت دراستان اظهار داشت: متاسفانه صنعت توریسم در زنجان بدلیل نبود یک مدیریت منسجم نتوانسته به برنامه ریزی خود جامه عمل بپوشاند.

وی از مردم ترکیه بعنوان یکی از بهترین گردشگران دنیا از حیثایجاد درآمد نام برد و تاکید کرد: شهر ترابوزان به عنوان یکی از شهرهای مذهبی ترکیه می‌تواند مقصد خوبی برای بسیاری از افراد که تمایل به سفر به اینگونه مناطق دارند باشد.

مقدم مشاور اتاق نیز ارتباط استاندار زنجان را با استاندار ترابوزان در حد بسیار مطلوب دانست و گفت: این ارتباط دو سویه می‌تواند فرصت مناسبی برای برقراری و گسترش صنعت گردشگری بین زنجان و ترابوزان باشد.

در پایان این نشست مقرر شد کمیته گردشگری استان یک برنامه ریزی دقیق در خصوص نحوه اعزام یک هیات به شهر ترابوزان تهیه کند و گزارش آن در اسرع وقت دراختیار هیات رئیسه اتاق قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز