خبرگزاری کار ایران

رضا آشفته مطرح کرد:

نبودن متن درام از مشکلات تئاتر زنجان است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۲۱

عمده‌ترین مشکل تئاترهای اجرا شده در زنجان نبودن متن درام به هر معنایی است که ضروری است به این موضوع از سوی هنرمندان توجه ویژه شود.

منتقدد تئا‌تر کشور گفت: باید با برگزاری کارگاه‌های مختلف نمایشنامه‌نویسی جوانان با استعداد را با این هنر آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا آشفته در این زمینه با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئا‌تر استان زنجان اظهارداشت: عمده‌ترین مشکل تئاترهای اجرا شده در زنجان نبودن متن درام به هر معنایی است که ضروری است به این موضوع از سوی هنرمندان توجه ویژه شود.

آشفته، با اشاره به اینکه در شش نمایش برگزار شده درام وجود نداشت، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری کارگاه‌های مختلف نمایشنامه‌نویسی جوانان با استعداد را با این هنر آشنا کرد.

این منتقد، با بیان اینکه کارگردانان نیز باید برای فهم درام در برنامه‌های کارگاهی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: این نقیصه باید در ارائه فعالیت‌های تئا‌تر رفع شود.

این منتقد کشور با اشاره به اینکه استعدادهای خوبی در تئا‌تر زنجان وجود دارد، یادآور شد: برای نتیجه بخش بودن فعالیت‌های گروه‌های تئا‌تر استان باید نمایشنامه‌نویسی مورد توجه مسئولان باشد.

آشفته با بیان اینکه این موضوع در سایر استان‌های کشور نیز صدق می‌کند، خاطرنشان کرد: از ۳۲ استان کشور ۲۷ استان این مشکل را دارند.

وی با اشاره به اینکه برای فعال‌تر شدن گروه‌های تئا‌تر باید کارگاه‌های تحلیل و نمایشنامه‌نویسی برای هنرمندان برگزار شود، ادامه داد: برگزاری این کارگاه‌ها می‌تواند در افزایش دانش افراد در این زمینه موثر باشد.

این مسئول با اشاره به تربیت هنرمندان تئا‌تر در دانشکده‌های تئا‌تر و سینما، دانشکده هنرهای زیبای، دانشگاه‌های غیر انتفاعی، سوره و تربیت مدرس گفت: مدرسان باید فن نمایشنامه‌نویسی یا شیوه‌های اجراهای موثر را به علاقه‌مندان به خوبی تبیین کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه به مقوله فرهنگ و هنر کم توجه می‌شود، ادامه داد: عدم اجراهای عمومی در طول سال موجب می‌شود تا گروه‌های هنری نتوانند استعدادهای خود را به خوبی ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر هنرمندان تنها در زمان برگزاری جشنواره‌های تئا‌تر به اجرا می‌پردازند، افزود: هنر تئا‌تر کار گروهی است که نیازمند به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد و شهرداری‌ها است.

این مسئول در پایان، بر ضرورت توجه به هنر تئا‌تر از سوی شهرداری‌ها و حمایت‌های مالی از سوی شهرداری تاکید کرد و گفت: تئا‌تر هنر تاثیرگذار است و موجب کاهش ناهنجاری‌های جامعه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز