خبرگزاری کار ایران

در هفته دولت انجام می شود؛

وزیر صنعت معدن وتجارت به زنجان سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۳۵۳

بدلیل عدم برنامه ریزی بلندمدت در کشور و اعمال سیاست های سلیقه ای و احساسی تاکنون نتوانستیم سرمایه گذاری صحیحی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اگر به دنبال افزایش تولید و کمک به کارآفرینان هستیم حذف ماده ۲۷ قانون کار می تواند در این راستا کارگشا باشد.

به گزارش خبرگار ایلنا از زنجان؛ در این نشست که با حضور نماینده انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن اتاق ایران و نماینده اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران بر پا شد؛ سعید سیاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از حضور نعمت زاده وزیر صنعت در هفته دولت در زنجان خبر داد و اظهار داشت: اگر به دنبال افزایش تولید و کمک به کارآفرینان هستیم حذف ماده ۲۷ قانون کار می تواند در این راستا کارگشا باشد.

در ادامه، کامران وکیل نماینده انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان اتاق ایران با اشاره به سیاستهای دولت در سال ۸۹ در خصوص اعمال تعرفه های بالا به سنگهای تزئینی گفت: اگر می خواهیم در سالهای آینده با کمبود سنگ آهن در کشور مواجه نباشیم باید زمینه های لازم جهت افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه را فراهم نماییم.

وی به عدم مدیریت و برنامه ریزی صحیح مسئولین در این زمینه اشاره و تاکید کرد: متاسفانه بدلیل عدم برنامه ریزی بلندمدت در کشور و اعمال سیاست های سلیقه ای و احساسی تاکنون نتوانستیم سرمایه گذاری صحیحی در این زمینه انجام دهیم.

وی از جایگزینی بازالت کامپوزیت به جای میلگرد طی چند سال آینده خبر داد و گفت: استفاده از این ماده به جای میلگرد مزایای خوبی داشته که از جمله این مزیت ها می توان به وزن پایین، ضد حریق و ضد زلزله بودن اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: ما تنها چند سال فرصت داریم تا از منابع سنگ آهن خود برداشت و از ارز حاصل از صادارت جهت بسترسازی های مناسب جهت کاهش بیکاری استفاده نماییم. در غیر اینصورت چند سال آینده بازار جهانی برای سنگ آهن وجود نخواهد داشت و معادن ما تا ابد بسته خواهد ماند.

نماینده اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مواد معدنی ایران نیز ضمن ارائه گزارش از وضعیت استان از حیثصادرات سنگ آهن اظهار داشت: استان زنجان از حیثوجود معادن سنگ آهن در زمره استانهای با پتانسیل پایین قرار دارد و باید از طریق ارائه مشوق ها به سمت کنستانتره برویم.

وی مشکل عوارض، کمبود آب و سرمایه گذاری اولیه را ازجمله مشکلات سرمایه گذاری در این حوزه اعلام کرد و خواستار تشکیل کمیته ای با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت شد که وظیفه اصلی این کمیته امکان سنجی واقعی و جانمائی است.

وی همچنین خواستار ایجاد پنجره واحد با حضور اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت بررسی یکپارچه مشکلات واحدهای سرمایه گذاری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز