خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد:

برگزاری نخستین جایزه ادبی استان زنجان در مهر ماه

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۲۵

نخستین جایزه ادبی استان زنجان، همزمان با سالروز ولادت حسین منزوی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: دومین کتاب شعر زنجان چاپ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم، در مراسم رونمایی از کتاب شعر شعرای استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استان زنجان در زمینه شعر اظهار داشت: باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

مقدم، با بیان اینکه اساتید شعر استان زنجان همواره چند گام جلو‌تر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، ادامه داد: امیدواریم حرکت‌های مطلوبی در حوزه شعر استان از سوی این اداره کل صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه ادبیات و شعر است، تصریح کرد: رونمایی مجموعه ارزشمندی همچون کتاب شعر شعرای استان زنجان گامی مهم در این زمینه محسوب می‌شود.

دومین کتاب شعر زنجان چاپ می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ارائه چنین اثری در استان زنجان را باید به فال نیک گرفت، تصریح کرد: دومین کتاب شعر استان نیز چاپ می‌شود.

مقدم با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌کوشد هر ساله چنین مجموعه‌هایی را به چاپ برساند، اضافه کرد: باید ظرفیت‌های شعری استان به خوبی در کشور مطرح شود.

وی با بیان اینکه آموزش شعر و ادبیات از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است، افزود: در این زمینه نیز اداره کل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه نخستین جایزه ادبی استان مهر ماه امسال برگزار می‌شود، افزود: اینجایزه ادبی همزمان با سالروز ولادت حسین منزوی در زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری اینجایزه ادبی به صورت استانی است، یادآور شد: تلاش می‌شود در سال‌های آینده این برنامه به صورت ملی برگزار شود.

مقدم با اشاره به اینکه همه استان‌های کشور به تناسب ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود برنامه فرهنگی برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: ‌استان زنجان دارای ظرفیت‌ها مهم فرهنگی است که این ظرفیت‌ها نادیده گرفته شده است.

برگزاری نخستین کنگره شعر حضرت زینب(س)

وی از برگزاری نخستین کنگره شعر حضرت زینب(س) در زنجان خبر داد و گفت: این کنگره همزمان با سالروز ولادت این بانوی بزرگ اسلام برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این کنگره در محورهای ایثار، وفا، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب در زنجان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این کنگره با همکاری و همت اساتید این حوزه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در پایان بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به منظور حمایت از برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز