خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد:

درصد نرخ بیکاری جوانان زنجان‌ نسبت به میانگین کشوری بالاست

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۲۲۰

نرخ بیکاری استان در مناطق شهری بالا‌تر است که نگرانی‌هایی را در استان ایجاد می‌کند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سهم بخش کشاورزی ۱۸.۵ درصد است و با وجود اینکه تعداد شاغلین این بخش بیشتر بوده است، اما ارزش افزوده کمتری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، طیب جعفری امروز در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: تا پایان سال گذشته نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ سال و بیشتر استان زنجان ۹.۹ درصد بوده است که این آمار در کشور ۱۰.۴ درصد است.

جعفری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری شهری استان ۱۳.۳ و نریخ بیکاری روستایی ۴.۶ درصد بوده است، افزود: این آمار در کشور به ترتیب ۱۱.۸ و ۷ درصد است.

این مسئول در استان، با بیان اینکه نرخ بیکاری استان زنجان نسبت به میانگین کشوری بالا است، تصریح کرد: اما نرخ بیکاری استان در مناطق شهری بالا‌تر است که نگرانی‌هایی را در استان ایجاد می‌کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، با اشاره به نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال یادآورشد: نرخ بیکاری استان در این بخش ۲۵.۷ درصد است در حالیکه این آمار در کشور ۲۴ درصد عنوان شده است.

نرخ بیکاری ۳۷ درصدی نقاط شهری زنجان

جعفری درادامه با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان ۱.۷ درصد نسبت به میانگین کشوری بالا است، افزود: در نقاط شهری استان نیز نرخ بیکاری جوانان ۳۷ درصد است که این آمار در کشور ۲۸.۲ درصد گزارش شده است.

وی همچنین افزود: عدم برنامه‌ریزی و مهاجرت جوانان موجب این موضوع شده است.

این مسئول با بیان اینکه سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی ۳۱.۶ درصد است، افزود: این آمار در کشور ۱۸.۳ درصد ارائه شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان در بخش صنعت، ۳۲.۵ درصد است، ادامه داد: این آمار در کشور ۳۴.۳ درصد است.

جعفری با بیان اینکه سهم بخش خدمات در اشتغال استان زنجان ۳۵.۹ درصد است، گفت: این آمار در کشور ۴۷.۴ درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به سهم بخش‌های مختلف در تولید ناخالص داخلی در استان خاطرنشان کرد: سهم بخش کشاورزی ۱۸.۵ درصد است و با وجود اینکه تعداد شاغلین این بخش بیشتر بوده است، اما ارزش افزوده کمتری داشته است.

تعیین تکلیف تعاونی فراگیر جوانان و بانوان زنجان

معاون امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: تعاونی فراگیر جوانان و بانوان از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین تکلیف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد اعضای این تعاونی‌های باید از سه دهک پایین جامعه باشند، خاطرنشان کرد: تعاون جوانان در حال حاضر در زمینه کود ورمی کمپوست فعالیت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه این شرکت مشکل فروش تعاونی را دارد، تصریح کرد: مکاتباتی با واحدهای تولیدی ورمی‌کمپوست انجام شده است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطر نشان شد: اتحادیه پسته کاران به دلیل مصرف بالای ورمی‌کمپوست می‌تواند مشکلات این واحد را حل کنند.

منطقی با بیان اینکه تعاونی فراگیر بانوان نیز در حال حاضر به دنبال محلی جدید برای استقرار است.

وی در پایان گفت: این تعاونی قبلا در خصوص پوشاک فعالیت می‌کرد که با تشکیل هئیت مدیره جدید فعالیت‌های آن آغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز