خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در جلسه صیانت از حقوق شهروندی تاکید کرد:

ضرورت آشنایی شهروندان با مفهوم حقوق شهروندی با برنامه‌های آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۳۲۶

اطلاع‌رسانی در زمینه حقوق شهروندی موجب ارائه خدمات بهتر به مردم می‌شود.

استاندار زنجان گفت: آشنا کردن مردم با مفهوم حقوق شهروندی با برنامه‌های آموزشی باید مورد اهتمام جدی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، امروز شنبه(۱۱مرداد) در جلسه صیانت از حقوق شهروندی، اظهارداشت: مراجعه بیش از یکبار مردم به دستگاه‌های اجرایی لزوما به معنی عملکرد نامناسب دستگاه‌های اجرایی نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم به دلیل اقناع نشدن در خصوص کار خود در سازمان‌ها مراجعات مکرر به سازمان‌ها دارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم چون درخواست مشخصی دارند و سازمان مورد نظر نمی‌تواند مراجعه‌کننده را اقناع کنند، بیش از یکبار به آن سازمان مراجعه می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به دلیل تنوع در خدمات و نوع مراجعه‌کنندگان نباید در کنار هم مقایسه شوند، افزود: برخی از سازمان‌ها به عنوان سرویس‌های نظارتی محسوب می‌شوند و خدمات آن‌ها به صورت مستقیم عرضه نمی‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه گاهی تصمیمات دستگاه‌های اجرایی و نظام اداری موجب نارضایتی مردم می‌شود، افزود: این نوع نارضایتی‌ها هیچگاه مورد سنجش قرار نمی‌گیرد.

انصاری با بیان اینکه ضروری است مردم با حقوق شهروندی آشنا کرد، خاطرنشان کرد: باید با آموزش و توجیه مردم قوانین حقوق شهروندی به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه عمومی کردن حقوق شهروندی وظیقه دستگاه‌های اجرایی نیست، یادآور شد: اطلاع‌رسانی در زمینه حقوق شهروندی موجب ارائه خدمات بهتر به مردم می‌شود.

این مسئول با اشاره به وجود قوانین مترقی و معتبر در خصوص حقوق شهروندی در کشور ادامه داد: آشنا کردن مردم با مفهوم حقوق شهروندی با برنامه‌های آموزشی باید مورد اهتمام جدی باشد.

استاندار زنجان تصریح کرد: ارتقای رضایت عمومی جامعه منوط به تامین حقوق شهروندی مردم است.

انصاری با بیان اینکه مشکلات فرهنگ‌سازی در خصوص حقوق شهروندی وجود دارد، افزود: مردم توقع دارند بدون اینکه خللی در آنچه دارند، روی دهد، خواسته‌های خود را اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه احداثیک خیابان در شهر نیازمند همکاری مردم و گذشتن از بخشی از حقوق خود است، بیان داشت: مردم خواهان احداثخیابانی هستند که منافع آنان را به خطر نیندازد که این موضوع شدنی نیست.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارمندان دولت خیلی بهتر از عموم مردم حجاب را رعایت می‌کنند، یادآور شد: وضعیت حجاب در ادارت از متوسط به بالا است.

استاندار زنجان در پایان با اشاره به اینکه در ادارات شهرستانی زمینه بسیاری از تخلفات فراهم نیست، افزود: این امر به رعایت حقوق شهروندی کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز