خبرگزاری کار ایران

در جلسه هم اندیشی خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات استان زنجان عنوان شد؛

هر گونه هتک وحرمت به جایگاه خبرنگاران محکوم است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۳۱

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هدف ما حفظ کرامت، ارزش وجایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان است.

در جلسه هم اندیشی خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات استان زنجان عنوان شد: هر گونه هتک حرمت به جایگاه خبرنگاران محکوم است و این اتفاق یک اتفاق دردناک برای جامعه مطبوعات استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان شامگاه دیروزشنبه(۴خرداد) باحضور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، مدیر کل دفتر اموراجتماعی استانداری زنجان، معاون دبیر شورای فرهنگ عموی و خبرنگاران واعضای خانه مطبوعات استان زنجان، جلسه هم اندیشی درخانه مطبعات زنجان برگزار شد.

در این جلسه هم اندیشی که به مناسبت وقایع اخیر بین خبرنگاران، اعضای خانه مطبوعات استان و رئیس شورای شهر زنجان تشکیل شده بود، مسعودالماسی، مدیر خانه مطبوعات استان زنجان، با اشاره به ارائه گزارش از واقعه پیش آمده بین سرپرست و خبرنگار روزنامه اعتماد درزنجان و قائم مقام خانه مطبوعات استان زنجان در خصوص ضرب وشتم و توهین به این خبرنگار و همچنین توهین به خبرنگاران استان در جلسه شورای شهر زنجان، گفت: خانه مطبوعات استان زنجان در حال پرداخت هزینه استقلال خود است.

الماسی با بیان اینکه خانه مطبوعات استان زنجان در صدد تعامل با ارگان‌ها ونهادهای استان است، تصریح کرد: جلسه برگزار شده در شورای شهر زنجان نیز درراستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم روز خبرنگار در شورای شهر زنجان برگزار شده بود.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان، با اشاره به اینکه شورای شهر را در جامعه همه بعنوان یک نهاد مدنی می‌شناسند که نباید اینگونه به جایگاه خبرنگاران و مطبوعات استان زنجان حمله ور می‌شد، افزود: ما در خصوص این واقعه اقدامات قانونی خواهیم داشت.

وی وظیفه خانه مطبوعات استان را در راستای دفاع از حقوق آنان مهم ارزیابی کرد و گفت: ما در خانه مطبوعات وظیفه داریم که در کنار دفاع از حقوق خبرنگاران در خصوص ارتقاء علم و آگاهی و برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم نیز اقداماتی داشته باشیم.

الماسی در ادامه پیروی از منویات مقام معظم رهبری، توسعه استان را جزو اهداف و خط قرمزهای مطبوعات استان دانست و خاطر نشان شد: ما به دنبال تشنج و آشوب در آستانه روز خبرنگار نیستیم. بلکه بدنبال دفاع از جایگاه، ارزش، حرمت و حفظ حیثیت خبرنگاران از جمله خبرنگار مورد ضرب و شتم قرارگرفته. در این استان هستیم که دراین راستا فرید احدیان، قائم مقام خانه مطبوعات استان زنجان نیز از رئیس شورای شهر شکایت کرده است.

وی توسعه استان را در حوزه‌های مختلف مدیون عملکرد مثبت مطبوعات استان برشمرد و افزود: طبق ماده ۶۰۸ وماده ۱۷ قانون مجازات اسلامی باید این موضوع رسیدگی شود.

در ادامه حسین نجاری عضو شورای مرکزی خانه مطبوعات استان زنجان، با بیان اینکه همه شهروندان شورای شهررا خانه وسرای مردم می‌دانند، گفت: افراد باید بتوانند آزادانه در این خانه و سرای حضور داشته و سخن بگویند و این در حالی است امروز دراین مکان یک اقدام بسیار عجیب و بی‌سابقه و دورازشان و منزلت شورا وجامعه مطبوعات انجام گرفته است.

نجاری با اشاره به اینکه رویکرد بدوی از یک نهاد فرهنگی توهین به یک عضو از اعضای جامعه مطبوعاتی زنجان محسوب می‌شود، یادآورشد: ضرب وشتم، توهین به یک شخص از جانب هر کسی درجامعه محکوم ومذموم است.

رئیس شورای سر دبیری هفته نامه موج بیداری استان زنجان، با بیان اینکه باید در استان زنجان موقعیت تضعیف شده خبرنگاران احیا شود، اظهار داشت: باید جواب این هتک حرمت به خبرنگاران داده شود.

نجاری، تاکید کرد: حفظ حیثیت خبرنگاران زنجان در این زمینه دارای اهمیت اساسی برای خانه مطبوعات وتک تک اهالی رسانه ومطبوعات زنجان است.

همچنین در ادامه این جلسه هم اندیشی، مرتضوی معاون دبیر شوراغی فرهنگ عمومی با ابراز تاسف از رفتار رئیس شورای شهر زنجان، گفت: ما و شما در آستانه برگزاری مراسم روز خبرنگار باید بدنبال تولید اخبار مناسب و اجرای قانون و مطالبات باشیم.

مسیح اله سلطانی در ادامه این جلسه با اشاره به این واقعه برای جامعه مطبوعات گفت: این اتفاق اتفاق دردناک برای جامعه مطبوعات استان زنجان است.

مدیر کل دفتر اموراجتماعی استانداری زنجان، مطبوعات استان زنجان را دارای پتانسیلهای مطلوب دفاع از خودشان دانست و گفت: استانداری زنجان نیز پیگیر این قضیه است وباید بدور از احساسات و با منطق با چنین قضایایی برخورد شود.

مدیر مسئول هفته نامه صدای زنجان، برنده این وقایع را خبرنگاران عنوان کرد وگفت: برخورد فیزیکی در این موارد محکوم است.

هدف ما حفظ کرامت وارزش خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

ناصر مقددم، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به این اتفاق در جامعه مطبوعاتی گفت: این حادثه حادثه بسیار تلخ و ناگوار بوده است.

مقدم با بیان اینکه روش برخورد فیزیکی جواب انتقاد خبرنگاران دراین جلسه نبوده است، خاطر نشان شد: هدف ما حفظ کرامت وارزش خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

وی، وظیفه اطلاع رسانی خبرنگاران اصحاب مطبوعات را دارای ارزشی فرا‌تر از ابراز برخی مسائل دانست وگفت: ما بعنوان مسئولین دستگاههای متولی دراین زمینه باید در حفظ جایگاه اصحاب مطبوعات و خبرنگاران بکوشیم.

مقدم با اشاره به اینکه در دولت تدبیر وامید باید شاهد رفتارهای منطقی با این قضایا باشیم افزود: وجود فضای مسالمت آمیز برای برخورد با این قضیه دراین زمینه مهم واساسی است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی هتک وحرمت به جایگاه خبرنگاران را محکوم عنوان کرد.

مقدم در پایان با تاکید بر اینکه ضیایی باید پاسخگوی عمل خود باشد، افزود: هر چند این اتفاق در محل شورا رخ داده و نمی‌تواند موضع همه اعضای شورای شهر باشد چرا که این اتفاق در یکی از کمیسیون‌ها شورا روی داده است.

لازم به ذکر است تلفن همراه آراض ضیایی، رئیس شورای شهر زنجان نیز یا در دسترس نیست ویا به تماسهای گرفته شده خبرنگاران دراین زمینه پاسخی نمی‌دهد.

گفتنی است خبرنگاران ومدیران مسئول اصحاب رسانه ومطبوعات استان زنجان نیز در این جلسه به ارائه نظرات خود در این زمینه درراستای محکومیت این حرکت پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز