خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

آورده سهامداران صنایع پتروشیمی زنجان، باید قبل از اخذ تسهیلات افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۶۰

بخشی از منابع مالی پروژه‌ها باید از طریق سهامداران و بخش دیگر از طریق صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات ارائه شود.

استاندار زنجان گفت: برای دریافت تسهیلات در پروژه صنایع پتروشیمی زنجان افزایش آورده سهام ۴۰۰ میلیاردی ضروری است.

جمشید انصاری در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در زنجان با اشاره به آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی زنجان اظهارداشت: هئیت مدیره پروژه پتروشیمی زنجان تعیین شده و این هئیت مدیره باید تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه را از سیستم بانکی، صندوق توسعه ملی و از محل سرمایه داران در دستور کار خود قرار دهد.

انصاری با بیان اینکه اجرای هر پروژه‌ای در کشور نیازمند تامین منابع مالی لازم است، خاطرنشان کرد: بخشی از منابع مالی پروژه‌ها باید از طریق سهامداران و بخش دیگر از طریق صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات ارائه شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سهم آورده سهامداران نباید کمتر از ۳۰ درصد باشد، یادآور شد: اگر ۲ هزار میلیارد برای اجرای این پروژه نیاز است، باید ۶۰۰ میلیارد تومان آورده سهامداران بوده و هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت شود.

استاندار زنجان در ادامه از اختصاص ۲۶۵ میلیون یورو بابت هزینه‌های ارزی برای پروژه پتروشیمی زنجان خبر داد و گفت: مصوبه‌ای از صندوق توسعه ملی در این زمینه تصویب شده است.

انصاری با بیان اینکه آورده سهامداران در این پروژه باید ۶۰۰ میلیارد باشد، گفت: برای دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیاردی این آورده سهام ضروری است.

وی با اشاره به اینکه موافقت بانک ملی برای پرداخت ۲۰۰ میلیارد اخذ شده است، بیان داشت: ‌ باید برای دریافت این تسهیلات سهم آورده سهامداران افزایش یابد.

مقام عالی استان با بیان اینکه مشکل پتروشیمی در دو - سه سال اخیر عدم افزایش آورده سهامداران بوده است، تصریح کرد: سهامداران خرد تا کنون نتوانسته‌اند آورده خود را افزایش دهند.

انصاری در بخشی از سخنان خود از انتشار ۵۰ میلیارد اوراق گواهی سپرده از سوی بانک ملی در سال ۹۱ برای این پروژه خبر داد و گفت: این اوراق به شرطی منتشر شده است که سهامداران ۲۵ میلیارد افزایش سرمایه داشته باشند.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه مشکل پتروشیمی زنجان تنها با تسهیلات حل نمی‌شود، ادامه داد: باید آورده سهامداران قبل از اخذ تسهیلات افزایش یابد.

این مسئول با بیان اینکه اختصاص سهامدار متکمن می‌تواند مشکل این شرکت را حل نماید، اظهار داشت: اگر چه شرکت سهامی پتروشیمی از گام نخست به این منظور وارد اجرای پتروشیمی زنجان شد اما به دلیل مشکلات حتی مجبور به فروش سهام خود شد و در حال حاضر بانک صادرات سهامدار این شرکت است.

استاندار زنجان در پایان در این خصوص اضافه کرد: ‌ بنیاد تعاون سپاه که دراین راستا می‌توانست منابع مالی این پروژه را تامین کرده و جور سهامداران خرد را بکشید، سهام خود را فروخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز