خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در نشست ماهانه خبری گفت:

اختصاص ۶۰۰ میلیون دلار از محل فایناس برای پروژه‌های استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۴۲۲

اختصاص ۶۰۰ میلیون دلار از محل فایناس برای پروژه‌های بزرگ استان زنجان خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته این منبع در هیچ پروژه‌ای استفاده نشده بود.

استاندارزنجان گفت: این اعتبارات به پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که حداکثر تا شش ماهه نخست سال آینده به اتمام برسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، شامگاه دیروز در نشست ماهانه خود با خبرنگاران استان زنجان، با اشاره به ابلاغ اعتبارات توازن منطقه‌ای از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت رئیس جمهور اظهار کرد: از این منبع ۵۲۶ میلیارد ریال به استان زنجان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه دو شرط برای توزیع این اعتبارات ارائه شده است، خاطرنشان کرد: این اعتبارات به پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که حداکثر تا شش ماهه نخست سال آینده به اتمام برسند.

استاندار در ادامه یادآور شد: بر اساس این اعتبارات همچنین در هر شهرستان تنها یک پروژه که ۵۰ درصد اعتبار آن پیش بینی شده باشد، اجرایی می‌شود.

مقام عالی استان، با اشاره به استفاده از اعتبارات فایناس در توسعه کشور ادامه داد: در استان زنجان تا کنون برای هیچ پروژه‌ای از این اعتبارات استفاده نشده بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۷۷۰ میلیون دلار از منابع فایناس امسال به استان اختصاص یافته است، یادآور شد: ‌احداثنیروگاه ۵۰۰ مگاواتی زنجان ۲۵۰ میلیون یورو از محل فایناس استفاده خواهد کرد.

انصاری همچنین از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از محل فایناس برای سد مشمپا خبر داد و گفت: با اختصاص این منبع مالی این سد تا سه سال آینده به اتمام می‌رسد در حالیکه بدون در نظر گرفتن این منبع مالی، تا ۵۰ سال آینده باید از روند سد بازدید کرد.

مقام عالی دولت در زنجان، با اشاره به برق رسانی به شهرک‌ها و احدهای صنعتی استان زنجان گفت: ۱۰۰ میلیون دلار از محل فایناس این امر درخواست شده است که تقریبا نهایی شده است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسات استان با وزارت ارتباطات و فنآوری خاطرنشان کرد: توافق ۸۳ بندی برای جبران و تامین نیازهای استان در حوزه ICT با این وزارتخانه منعقد شده است که تا پایان سال بر اساس این توافقنامه هیچ روستای دارای ۲۰ خانوار بدون تلفن ثابت نیست.

انصاری با بیان اینکه روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار که در مسیر این روستا‌ها قرار گرفته‌اند نیز از تلفن ثابت بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: نقاط کور استان زنجان تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی از اضافه شدن ۳۰۰ مگابایت پهنای باند اینترنت و ۳۰۰ مگابایت پهنای باند اینترانت در استان خبر داد و افزود: امکان دسترسی به وای فای نیز در ۲۰۰ روستای محقق می‌شود.

این مسئول از ایجاد دیتا سن‌تر در استان زنجان خبر داد و افزود: بنا بر این توافقنامه کال سن‌تر نیز در استان راه اندازی می‌شود.

مقام عالی استان از راه اندازی شهرک جدید صنعتی – تخصصی برق، الکترونیک و ICT در استان خبر داد و گفت: این شهرک در شرق زنجان در اتوبان زنجان به تهران راه اندازی می‌شود.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود در خصوص پروژه سبزه میدان نیز گفت: این پروژه از پروژه‌های بزرگ است که برآورد ۴۵۰ میلیارد تومانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای آن در نظر گرفته شده است.

انصاری با اشاره به اینکه اجرای این پروژه سه سال طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: ‌برنده مشارکتی این پروژه مشخص شده و قرار داد نهایی تا اواخر مرداد ماه سال جاری انجام می‌شود.

استاندار زنجان در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به اینکه صبر و تحمل مردم و برنامه ریزی درست موجب اجرای این پروژه می‌شود، خاطرنشان کرد: از نظر ترافیکی و خدماتی نیز برنامه ریزی‌های این پروژه انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز