خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان ماهنشان:

دغدغه رهبری در مسائل فرهنگی رسالت تمام مسئولان را خطیرتر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۶۹۲

فرماندار شهرستان ماهنشان با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی گفت: این حساسیت رسالت تمام مسئولان، بالاخص متولیان فرهنگی را سنگین تر می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: در سالی که به نام «اقتصاد و فرهنگ» از سوی رهبری مزین شده است این شهرستان می‌تواند از سهم اعتبارات فرهنگی برخوردار شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، زنجان، منصور محمدپور، فرماندار شهرستان ماهنشان شامگاه دیروز(۲۳ تیر) در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: راه اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ماهنشان نقطه عطفی در توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه وحدت و تعامل مسئولان در این عرصه لازم است، افزود: با ایجاد این اداره در شهرستان ماهنشان، جلسات شورای فرهنگ عمومی نیز فعال خواهد شد.

این مقام مسئول به شعار «اقتصاد و فرهنگ» با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: قبل از این نامگذاری دغدغه‌های مقام معظم رهبری با عنوان مباحثی همچون ناتوی فرهنگی، هجمه فرهنگی و جنگ نرم محسوس بود.

فرماندار شهرستان ماهنشان به نامگذاری پی درپی سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به عناوین اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: این دو مقوله ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

محمدپور با یادآوری اینکه باید فرهنگ تولید، مصرف و کاروتلاش در جامعه نهادینه شود، افزود: با حل مباحثفرهنگی دیگر با مشکلات اقتصادی مواجه نخواهیم بود.

به گفته وی، فرهنگ مصرف در کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و باید با مسائل فرهنگی این مباحثرا در کشور حل کرد.

فرماندار شهرستان ماهنشان در پایان به برخی از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر روحانیون در این زمینه وارد شوند و متولیان فرهنگی نیز از طریق نهادینه کردن مباحثفرهنگی عمل کنند، شاهد کاهش چشمگیر این آسیب‌های در جامعه خواهیم شد.

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه شهرستان ماهنشان نیز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مباحثفرهنگی اظهار کرد: توجه به منویات مقام معظم رهبری در نهادینه کردن سبک زندگی موثر است.

وی با اشاره به اینکه سخنان آن حضرت در زمینه مباحثفرهنگی منشوری جامع و کامل است، ادامه داد: توجه به این بیانات و عمل به آن موجب کاهش چشمگیری از مشکلات فرهنگی در جامعه می‌شود.

امام جمعه شهرستان ماهنشان تصریح کرد: مقام معظم رهبری با بصیرت و درایت بسیاری از مشکلات جامعه را از قبل مورد بررسی قرار می‌دهند و در موضوعات ریز و کلان جامعه صاحب نظر هستند.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بسیاری از مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مطرح و در زمینه حل آنان برنامه ریزی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به ضرورت راه اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ماهنشان خواستار تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها با این اداره نوپا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شهرستان ماهنشان از پتانسیل و ظرفیت بسزایی در مقوله فرهنگ و هنر برخوردار است.

ناصر مقدم اظهار کرد: در سالی که به نام «اقتصاد و فرهنگ» از سوی رهبری مزین شده است این شهرستان می‌تواند از سهم اعتبارات فرهنگی برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان گام بلندی در راستای اعتلای فرهنگی شهرستان ماهنشان است، ادامه داد: مسئولان ارشد شهرستان ماهنشان در این راستا اقدامات در خورد توجهی انجام دادند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با راه اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرستان ماهنشان نیز می‌تواند از اعتبارت فرهنگی و امکانات موجود در این عرصه بهره‌مند شود، افزود: با این اقدام انجمن‌های فرهنگی و هنری در شهرستان ماهنشان راه اندازی خواهد شد و هنرمندان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری می‌تواند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را در مراحل نخست کاری خود از نظر امکانات یاری کند، خاطرنشان کرد: در این راستا نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود نیز قول مساعد داده است.

مقدم افزود: به زودی انجمن‌های خوشنویسی، قرآن و نهج البلاغه و کانون‌های مساجد در شهرستان ماهنشان راه اندازی می‌شود که این مساله می‌تواند در شناسایی و تقویت استعدادهای هنری اقشار مختلف مردم شهرستان ماهنشان موثر باشد.

وی به ظرفیت بالقوه مردم شهرستان ماهنشان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: از این پس برخی از برنامه‌های استانی در عرصه فرهنگ و هنر به متولیان فرهنگی این شهرستان محول می‌شود.

مقدم همچنین در پایان از اجرای طرح استعدادیابی دانش آموزان در مدارس خبر داد و گفت: پس از آغاز سال تحصیلی جدید این طرح در مدارس اجرا می‌شود تا دانش آموزان مستعد در رشته‌های مورد علاقه شناسایی و تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز