خبرگزاری کار ایران

در استان زنجان صورت گرفت؛

برگزاری نشست کمیته روابط تجاری با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۳۷۷

سومین نشست کمیته روابط تجاری با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صادرات در اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: براساس آمار این سازمان در سال ۹۲ در مجموع ۲۹۸ میلیون دلار صادرات از استان توسط گمرک صورت گرفته که از این رقم ۹۵ میلیون دلار آن به بخش صنعت ۶۴ میلیون دلار به صادرات مواد معدنی ۲۳ میلیون دلار محصولات کشاورزی ۵ میلیون دلار فرش ۸۶ هزار دلار به گردشگری اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از زنجان، در این جلسه غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق زنجان، پس از بررسی مصوبات قبلی این کمیته به بررسی اهداف صادراتی سال ۹۳ برحسب تعرفه‌های صادراتی کالا و خدمات بنگاه‌های صادراتی کشور‌های هدف پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه در بخش کشاورزی و فنی مهندسی صادرات چندانی نداشتیم که امیدواریم با برنامه ریزی‌های صحیح مسئولان شاهد رشد صادرات در این زمینه باشیم.

در ادامه عطائیان، دبیر اجرایی اتاق، با اشاره به آمار صادراتی سازمان صنعت معدن و تجارت گفت: براساس آمار این سازمان در سال ۹۲ در مجموع ۲۹۸ میلیون دلار صادرات از استان توسط گمرک صورت گرفته که از این رقم ۹۵ میلیون دلار آن به بخش صنعت ۶۴ میلیون دلار به صادرات مواد معدنی ۲۳ میلیون دلار محصولات کشاورزی ۵ میلیون دلار فرش ۸۶ هزار دلار به گردشگری اختصاص یافت.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه کار گروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: برا ساس بر آورد این کار گروه امسال باید سهم صادرات استان به ۴۷۰ میلیون دلارافزایش یابد که رسیدن به این نقطه نیازمند ایجاد ظرفیت‌ها و زیر ساختهای مناسب جهت توسعه صنعت است.

دبیر اجرایی اتاق میزان تولید محصولات صادراتی در استان را فرا‌تر از میزان صادرات کالا از گمرک زنجان دانست و علت آنرا خروج مقادیر زیادی از کالای تولیدی در استان توسط گمرکات استان‌های دیگر دانست و تصریح کرد: باید علل این امر احصاء و مشکلات پس از ارزیابی کار‌شناسان برطرف شود.

سایر حاضرین در این نشست نیز هر یک به طرح موضوعات با زوایای مختلف در خصوص نحوه افزایش میزان صادرات از استان پرداختند.

رنگ رونا، دبیر اتحادیه صادرکنندگان زنجان، عدم اجرای سایر مفاد برنامه پنجم توسعه را یکی از علل نرسیدن به اهداف صادراتی پیش بینی شده دانست و تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن که بیشتر گریبانگیر صادر کنندگان است، پیش بینی نشده بود. از این رو نرسیدن به اهداف صادراتی دور از ذهن نبود اعمال بخشنامه‌ها به صورت آنی بدون توجه به تبعات منفی آن، اعمال مالیات بر ارزش افزوده و عدم باز پرداخت ارقام واریزی به صادر کنندگان در موعد مقرر از دیگر مواردی بود که دبیر اتحادیه صادر کنندگان بدان اشاره کرد از سوی دیگر نداشتن کار‌شناسان بازاریابی در وزارت کشاورزی نبود صنایع بسته بندی و صنایع تکمیلی ونبود شناخت کافی از مکانیزم بازار از دیگر مواردی بود که حضار از آن‌ها به عنوان مشکلات مبتلا به بخش تجارت خارجی یاد کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز