خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

هنرمندان و شاعران روح امید را در مردم بیدار کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۲۶۲

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به نقش هنر در انتقال آموزه‌های دینی گفت: هنرمندان و شاعران روح امید را در مردم بیدار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: به فرموده حضرت علی(ع) آنچه از قلم‌های شما جاری می‌شود، نشانگر عقول و اندیشه شماست.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در نشست شعر عصر رمضان به مناسبت روز قلم با اشاره به حدیثی با این عنوان که خداوند هدف خلقت را شناخت خود عنوان کرده است، اظهار کرد: هنر پرتو وسیعی دارد که در ابعاد مختلف خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه هنر تجلی عواطف متعالی بشر است، ادامه داد: این هنر خود را در قالب شعر، خوشنویسی، معماری و دیگر قالب‌های هنری نشان می‌دهد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه خداوند انسان را کانون استعداد‌ها آفریده است، خاطرنشان کرد: این قدرت در قالب استعداد به انسان ارزانی شده است و انسان خود باید این استعداد را به مرحله فعلیت برساند.

به گفته حجت الاسلام خاتمی، آثار هنری هرچه فاخر‌تر باشد، خیره کننده‌تر خواهد بود و قلوب، عواطف و احساسات را متوجه خود می‌کند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه آنچه در شعر جاری می‌شود، بیانگر عمق عواطف و احساسات گوینده است، یادآور شد: به فرموده حضرت علی(ع) آنچه از قلم‌های شما جاری می‌شود، نشانگر عقول و اندیشه شماست.

نماینده ولی فقیه در استان به تاریخ پرفراز و نشیب ایران اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ شاعرانی بودند که دیوان‌های خود را با تزریق روح شجاعت و حماسه مملو می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت هنرمندان شاعر در جامعه کنونی اشاره کرد و ادامه داد: شاعران باید با سرودن اشعار دلنشین روح امید و دلبستگی را در مردم تقویت کنند.

به گفته امام جمعه زنجان، واقع بینی و توجه به واقعیات از مسائل اساسی جامعه است و باید صاحبان قلم این هنر را در جامعه تقویت کنند و افکار عمومی را جهت دهند.

در این مراسم مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به فعالیت چهار انجمن ادبی فریاد، اشراق، صراط و قزل اوزن در زنجان، افزود: برنامه شعر رمضان از برنامه‌های نخستین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان است.

ناصر مقدم ادامه داد: در قالب این جشنواره بیش از ۹۰ عنوان برنامه در سطح استان زنجان از(۱۱ تا ۲۴ تیر) برگزار می‌شود.

این مقام مسئول به دیگر برنامه‌های این جشنواره در طول ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: تجلیل از خادمان قرآنی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی، قصه گویی کودکان و نونهالان، کارگاه آموزشی سیره ائمه اطهار، کارگاه آموزشی تدبر در قرآن و برگزاری مراسم شب شعر از اهم این برنامه هاست.

به گفته مقدم در این ۱۴ روز طرح یاسین به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و طرح قرآنی ۱۴۴۸ برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقه قرائت «ربنا» اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه فرهنگی و هنری «ازافطار تا سحر»، نشست ادبی قصص قرآن، نقد و بررسی فیلم با موضوع رمضان، نشست تخصصی بررسی و تحلیل الحان و مقامات قرآنی و مسابقه فرهنگ قرآنی با همکاری صدا و سیمای مرکز زنجان از برنامه‌های این جشنواره فرهنگی و هنری است.

در ادامه این مراسم شعرای زنجانی به سرودن اشعار خود با موضوع رمضان پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز